Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Okej , jag vet d finns säkert 1000 sånnahär trådar men ja orkar bara inte leta igenom allt för o få svar på min fråga . Nu kommer min...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Charlie-Boy
·
K
Foder & Strö Min häst är en blandad new forest och arabiskt fullblod. Vet inte riktigt vad jag ska ge för foder, ni kanske kan hjälpa :confused...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: Ynthe
·
M
Foder & Strö Jag har hittat en foderstat som verkar vara bra på min häst, och som han verkar må väldigt bra av. Han har precis fått börja komma ut i...
Svar
6
· Visningar
1 302
Senast: Stopek
·
J
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar med epilepsi? Hur vanligt är det? Vad beror det på och på vilka olika sätt yttrar sjukdomen...
Svar
2
· Visningar
1 233
Senast: Diba
·
R
Hästvård Har en undran över vad det kan bero på. Min häst har på h fram precis ovan kotan har hon en galla på varje sida om kotan. De är ej varma...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: carinaso
·
Hästvård Hej. Min lilla åring har idag lyckats med det omöjliga, han måste ha stegrat sig mot staketet, landat på hagstolpen som tryckts in ca 10...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: emindy
·
J
Hästvård Jaa det börjar ju närma sig nu :) Nu till frågan; När (vilken/vilka månader) brukar man kunna släppa ut hästarna så att dem går ute...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 328
Senast: j3nnif3r
·
Foder & Strö Min d-ponny (litet halvblod) får 6 kg hö om dagen (energi 8 MJ o protein 55 g per kg foder). Hon får 2,5 dl torr betfor morgon (som jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 177
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Hoppas jag lägger denna lite udda frågan rätt nu... Jag har börjat fundera på hur hästarna tänker egentligen!!? De borde ju tänka...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: riekje
·
P
Hästvård Hurmkt ungefär kostar en C-ponny i månaden. Om jag räknar med ; 1000 i kallhyra, 500 i mat, 175 veterinär, 600 hovslagare, 300 spån =...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 229
Senast: älgen
·
T
Foder & Strö Är inte så kunnig på detta området. Men jag vill ha för mig att under de sista månaderna i dräktigheten ska de har mer mat än vanligt...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Jag vet att det finns en maxgiva för hur mkt stärkelse hästen kan äta per 100 kg kroppsvikt och mål, men minns inte vad. Jag har för...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Egonson
·
A
Foder & Strö Mitt hö håller på att ta slut och det finns tyvärr heller inte mer att få tag i hos bonden där jag brukar köpa. Det finns hö (mycket...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: marti130
·
W
Foder & Strö Ni foderkunniga kan ni säga om jag har en helt galen foderstat som inte ens det sämsta höt/höenselaget skulle täcka...... Jag fodrar...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: marti130
·
F
Hästvård Om en häst är oliksidig musklad över framparti och rygg, kan det påverka att den belastar det ena benet mer eller mindre (framifrån...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: racerbumbi
·
Hästvård Nu räcker det! men vad gör man när inte ens djurinspektörerna bryr sig, är är någon sådan här?? Tar historien från början.. 2km...
Svar
16
· Visningar
1 958
Senast: Fairey
·
Hästvård Har sett att det är många hästar som har problem med hosta... Tänkte vi kunde samla alla "hosttips" i en tråd Så man snabbt kan få tips...
Svar
13
· Visningar
1 822
Senast: Hrannar
·
G
Hästvård Om träckproverna vi tar om nån vecka visar att vi behöver avmaska, NÄR gör vi det? Gör vi det NU eller innan betet vilket blir straxt...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Gargamella
·
L
Foder & Strö det finns ju olika luzernsorter, så ni som kan det här om luzer frågar jag= är alla luzernfoder havrefritt? vad är skillnad på luzern...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 352
Senast: MatildaVivvi
·
Foder & Strö Ni som bara har 1 eller 2 hästar men som ger fri tillgång på grovfoder, vad utfodrar ni med då och hur mycket kostar det er på en månad...
Svar
9
· Visningar
1 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp