Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Kan jag ge 2 kg spannmål, 0,5 kg soja samt 3 dl olja i samma mål utan att det blir för mycket fett som han inte kan ta upp? Kankse...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Tittade in på en hemsida som hade hösilage till salu med antingen 65% TS eller 55% TS. Det stod att man kan välja om man vill ha TS som...
2
Svar
23
· Visningar
1 366
Senast: elle12
·
Foder & Strö Hur mycket är 0,1kg betfor ( torr) ?
Svar
2
· Visningar
558
Senast: ankic
·
E
Foder & Strö "Ej foderstater för enskilda hästar". Jag tycker dock det förekommer en del sådant trots detta, vad beror det på och varför tas inte...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Har en stor dunk med Shyfeeder B-vitamin som har stått i ladan. Eftersom det är ganska många minusgrader så har den säkert frusit. Det...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Diskuterade mina foderstater med en bekant för ett tag sedan. Jag har högpresterande tävlingshästar. -Jag ger mina tävlingshästar...
Svar
16
· Visningar
1 553
Senast: Bubbla
·
K
Hästvård Då man åker och kållar/provrider en häst man eventuellt ska köpa, finns det "fel" som man kan upptäcka men bara ögat?Vad är det man ska...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Wilma
·
Hästvård Det finns ju som bekant ett antal sätt att kyla ner hästens ben efter ridning/annan motion. Vilket tycker ni är bäst? Jag föredrar...
Svar
8
· Visningar
1 658
Senast: Ambra
·
I
Hästvård Min häst har hög feber(39), hon har hosta, och gult snor i näsan. Hur vet man om det är kvarka eller bara en vanlig förkylning?
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Degree
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, Hur går det med smörblommorna i silaget? Då det inte är riktigt torrt är inte blommorna giftiga då? Har...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: hillevie
·
Foder & Strö undrar vad det är för några "värden" i vetekli.. tacksam för svar:)
Svar
8
· Visningar
762
Senast: Zavaana
·
M
Foder & Strö skulle man kunna beskriva min häst som. I skogen är hon tokhet och ganska tittig, men i paddocken krävs det en hel del för att få henne...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Magnum
·
Hästvård Hej! Har aldrig tagit ett träckprov, så jag skulle vilja veta hur det går till.. Går man och vaktar hästen när den ska skita, eller...
Svar
11
· Visningar
1 166
Senast: Zebung
·
K
Foder & Strö Vad och hur mkt tycker DU att man ska ge en C elr D-ponny (ge gärna ett exempel till båda ) som är lite lätt rund om magen går på...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Krulidut
·
G
Hästvård Finns det någon lag ang hästhållning? tex renhållning ventilation ....m.m
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Jag startar en ny tråd och hoppas fler är intresserade... Jag vill ha råd om vad jag kan ge en svårfödd amerikansk varmblodstravare...
Svar
16
· Visningar
1 492
Senast: Jenny1
·
Hästvård Ett problem.. Nån som sett ngt liknande?? Ser ut och känns som en "lårkaka",sitter precis i sadelgjordsläget och har blivit större sen...
2
Svar
30
· Visningar
5 548
Senast: Muppe00
·
Hästvård Min valack har i regel ganska varma ben och hovar, från kotan och neråt. Han är inte svullen, öm eller så, haltar inte, tvärtom så rör...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: arabia
·
Hästvård ...nån som har erfarenhet av det? Har läst att man kan få goda resultat vid laserbehandlig av kotledsinflammation och är intresserad av...
Svar
18
· Visningar
3 296
Senast: Casper93
·
D
Foder & Strö Fick ett tips om att ge foderjäst som tydligen skall återställa tarmfloran och alltså således ska hjälpa min häst att bli av med exsem...
Svar
9
· Visningar
1 728
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp