Sv: Kvarka?

soft mee islandshästar skrev:
Dom hämtade hästen idag, fast dom ska tvätta med bakterie-dödande medel och byta ut spånet innan vi får tillbaka släpet. Sen när dom ska ha hästen finns ett 60-tal hästar, som tävlar på hög nivå, så jag tror inte dom skulle släppa in en häst med kvarka i stallet. Men gud vad svårt detta är... hoppas att dom gör rent vårat släp NOGA:smirk:
Låter helt oseriöst oansvarigt av de som köper en häst från ett stall med kvarka ( om nu inte isoleringstiden gått ut o alla är friskförklarade). Och att då stalla upp den i ett tävlingstall med 60 talet hästar på hög nivå.
Det är pga av sådana personer som kvarkan kan få svåra konsekvenser, om nu det ens ligger en sanning i denna tråd.

Sv: Kvarka?

hade aldrig lämnat ut släpet.
kvarka är inte kul att få in i stallet, vare sig för hästar eller allt jobb efter.
har ni nu lånat ut släpet så skall det skuras ordentligt all smuts skall bort.
sedan tvätta hela släpet med virkon s,
alternativ ångtvätta hela släpet.
har man köpt häst från ett stall med kvarka så får man vara försiktig
ett bra tag.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 638
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 863
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka