Sv: Kvarka?

soft mee islandshästar skrev:
Dom hämtade hästen idag, fast dom ska tvätta med bakterie-dödande medel och byta ut spånet innan vi får tillbaka släpet. Sen när dom ska ha hästen finns ett 60-tal hästar, som tävlar på hög nivå, så jag tror inte dom skulle släppa in en häst med kvarka i stallet. Men gud vad svårt detta är... hoppas att dom gör rent vårat släp NOGA:smirk:
Låter helt oseriöst oansvarigt av de som köper en häst från ett stall med kvarka ( om nu inte isoleringstiden gått ut o alla är friskförklarade). Och att då stalla upp den i ett tävlingstall med 60 talet hästar på hög nivå.
Det är pga av sådana personer som kvarkan kan få svåra konsekvenser, om nu det ens ligger en sanning i denna tråd.
 
Sv: Kvarka?

hade aldrig lämnat ut släpet.
kvarka är inte kul att få in i stallet, vare sig för hästar eller allt jobb efter.
har ni nu lånat ut släpet så skall det skuras ordentligt all smuts skall bort.
sedan tvätta hela släpet med virkon s,
alternativ ångtvätta hela släpet.
har man köpt häst från ett stall med kvarka så får man vara försiktig
ett bra tag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 664
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 665
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 331
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp