Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Skulle ni ge extra protein till ett dräktigt ponnysto av kallblodstyp, c-ponny som är dräktig på dag 280? Hon får bra(?) (oanalyserat)...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Shettisar
·
K
Hästvård Är i hästköpartankar och funderar på om det är värt att köpa en 12-årig häst till tävling som startat 1.30 hoppning och som reagerar vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 529
Senast: Krizz
·
T
Foder & Strö Vad är det för träslag som man kan hänga in i boxen till pållarna???
Svar
5
· Visningar
920
Senast: cristobal
·
E
Foder & Strö Hej, min pålle har proteinbrist och jag är ganska desperat att hjälpa henne att bli av men det. En person åkte iväg och köpte Lucern åt...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: Ewe89
·
J
Foder & Strö Hej. Jag skaffade häst för 8 veckor sedan :D Hennes foderstat ser ut så här: Morgon: 1/2 kg betfor 1/2 kg kli 2 dl kornkross 1...
Svar
18
· Visningar
1 816
Senast: Panikie
·
Hästvård Åkte ut till stallet igår för att ta hand om hästen. Hittade då ett sår nedanför kotan, frambenet, hon har antagligen lyckats trampa sej...
2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: rocki
·
L
Hästvård Hej, Mitt 8-åriga halvblodssto har alltid vridit rejält på hovarna bak vid isättning. Hon vrider hovarna vid mjukt underlag (ej vid...
2
Svar
28
· Visningar
7 186
·
Hästvård Klassas back on track som doping eller är de fri användning med såna ??
2
Svar
23
· Visningar
2 506
Senast: kopparberg
·
W
Hästvård Hej alla! I förrgår blev min häst plötsligt halt. Vi skulle ut och rida när han helt plötsligt började att halta jättemycket på...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: hillevie
·
F
Hästvård Ja, som frågan lyder, går det? har ett sto som är flertalet gånger behandlad för benpålagringar i sina kotleder fram,grov...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: Fantasi
·
N
Hästvård Mitt haflingersto löser hår liksom alla andra hästar ;) men det här är extremt alltså.. hon kliar sig varenda tillfälle hon kan...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Nora_
·
Foder & Strö Hon har bytt stall och har inte kommit in i flocken än så hon är lite orolig, men hon äter ju men höet går dåligt ner, allt kraftfoder...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Sonic76
·
B
Hästvård Nu undrar jag om min nya häst kan vara dräktig? Hon har nämligen "mjölk" i sina juver och då brukar man ju vara dräktig. Men hon...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Becca85
·
F
Hästvård Har haft uppe en massör i stallet. Hon tycker att min häst mage låter lite för mycket och sa att jag borde ge Aloe Vera juice. Hjälper...
Svar
12
· Visningar
2 974
Senast: lundsbo
·
N
Hästvård Hej! Är riktigt orolig för min pålle.. Hon har blivit jätte mager på de sista, revbenen har börjat synts hur väl som helst.. =( Har även...
Svar
3
· Visningar
666
S
Hästvård Vi har nyligen upptäckt att min häst har en kotförskjutning i ryggen. Jag tror eller jag är ganska säker att det beror på den...
Svar
9
· Visningar
3 499
Senast: Sacramento_Song
·
U
Hästvård Min lilla nordsvensk har en förmåga att få såna trassliga tovor i manen, alltid på samma ställe, och super svåra att reda ut. Är det...
Svar
5
· Visningar
718
·
Y
Hästvård Min foderhäst besiktigades idag på klinik för köp. Hästen böjdes ua alla fyra, men vid longering på böjt spår i höger varv kortar...
2
Svar
24
· Visningar
4 585
Senast: Ynthe
·
Hästvård Helt plötsligt har min häst börjat lägga huvet på sned vid tömkörning/ridning. Alltid åt höger. Självklart ska jag kolla upp det men...
2
Svar
31
· Visningar
7 289
Senast: mumin
·
P
Foder & Strö Funderar på att köpa en stor dunk B-vitamin till hästarna (krafft 5 liter) istället för att hålla på å göra som jag gör nu, dvs köper 1...
Svar
10
· Visningar
1 444
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka