Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min arabpojke har en tendens att falla ur och tappa hull varje vår när han börjar fälla vinterpälsen. Tycker att det är skumt eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 858
Senast: Sock
·
U
Foder & Strö min häst har massor av energi för tillfället..antar att de e våren och att hon fått massa muskler o bättre kondition..men iallafall så...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: sanni
·
M
Hästvård Har en ponny som har känsliga luftvägar och reagerar på mögelsporer. Hon har varit symptomfri i flera år fram tills nu då hon har börjat...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Mysen
·
Hästvård Om en häst frustar konstant på vår och sommar kan det då vara någon form av allergi?
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Shettisar
·
C
Foder & Strö Hur mycket tycker ni att jag ska ge min häst han är en c-ponny på 134 är 20 år har inga stora planer på att tävla nu så får han får 6...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Charlie-Boy
·
G
Hästvård Happ då ska man genomlida det här med. En avlivning av sin älskade häst. kan tyvärr inte så mycket om just det här ämmnet. har inte...
Svar
11
· Visningar
1 096
Senast: lil-sis
·
Hästvård :confused: Vår ponny är ofta varm på utsidan av framkotorna. Inget märks när man rider, ingen svullnad eller ömhet. Har tidigare...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Snurrfian
·
V
Hästvård i morrn ska jag boka vet. besiktning till hästen jag ska köpa :love: Det är "distrikts vetrinären" som ska komma.. men jag tänkte be...
Svar
11
· Visningar
1 133
Senast: Susss
·
B
Hästvård Hej! Kan någon hjälpa mig att reda ut när min häst ska vaccineras nästa gång?? Jag är kass på sånt där...:crazy: Han...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Mitten
·
L
Hästvård Jag vill veta hur ni har era hästar o vad ny tycker är bäst o varför! har ni skodd elr oskodd? varför skodd?? varför oskodd? vad...
Svar
12
· Visningar
815
Senast: Sipuli
·
S
Hästvård Hörde om ett sto som snart ska föla som tydligen har haft en långdragen diarre av fodret men att det tydligen ska vara...
Svar
1
· Visningar
1 923
Senast: Sazalamel
·
L
Hästvård Min häst har börjat tappa massor av tagel, främst manen. Jag fattar inte varför! Hårlossning på människor kan ju utlösas av bl a stress...
Svar
5
· Visningar
1 851
Senast: Lollo25
·
Hästvård Vill ha tips på liniment som verkligen funkar.Vill massera in pållans ben ibland och särskilt nu när det är så mjukt efter vissa...
Svar
7
· Visningar
1 704
S
Hästvård Finns det någon här som har erfarenhet av det? I så fall under vilka omständigheter fick hästen det och hur var sedan framtiden för den...
Svar
10
· Visningar
3 198
Senast: Emelia
·
F
Hästvård Jag har hört att det inte blir snyggt om man klipper hästen nu men är det någon som gjort det nu senaste veckan? Och har någon...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Min killes travare går inte upp i vikt! Han får nu: Hö: fritt Havre: 3 kg Krafft grund: 3 kg Betfor: 1 liter (ouppblött) Lusern: 1...
Svar
10
· Visningar
1 172
Senast: Madick
·
L
Hästvård Har enliten fråga, min häst har ibland små knutor där sadeln har legat, när jag har ridit...vad kan det bero på? Har precis köpt ny...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Febbe
·
E
Hästvård Igår var hästen på Ultuna där hon fick prognosen lindrig kotledsinflammation vänster fram. Både jag och mamma blev som frågetecken då vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 732
Senast: Liebling
·
R
Hästvård Jag undrar lite över detta med träckprov. Vilket bolag är billigast? Har hört ryktas om att lantmännen har ett som man kan göra själv...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: us_lover
·
K
Hästvård Har läst åtskilliga trådar om dåliga hovar och olika preparat som ska stärka hovarna osv. Olika blandningar i all ära, men vad är det...
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: vdb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp