Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vi har nyligen upptäckt att min häst har en kotförskjutning i ryggen. Jag tror eller jag är ganska säker att det beror på den...
Svar
9
· Visningar
3 496
Senast: Sacramento_Song
·
U
Hästvård Min lilla nordsvensk har en förmåga att få såna trassliga tovor i manen, alltid på samma ställe, och super svåra att reda ut. Är det...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: Panikie
·
Y
Hästvård Min foderhäst besiktigades idag på klinik för köp. Hästen böjdes ua alla fyra, men vid longering på böjt spår i höger varv kortar...
2
Svar
24
· Visningar
4 578
Senast: Ynthe
·
Hästvård Helt plötsligt har min häst börjat lägga huvet på sned vid tömkörning/ridning. Alltid åt höger. Självklart ska jag kolla upp det men...
2
Svar
31
· Visningar
7 237
Senast: mumin
·
P
Foder & Strö Funderar på att köpa en stor dunk B-vitamin till hästarna (krafft 5 liter) istället för att hålla på å göra som jag gör nu, dvs köper 1...
Svar
10
· Visningar
1 441
Senast: piggis_83
·
Hästvård Det var så här: för några år sedan, hade min häst hade brytit benet och skulle avlivas. Han kunde inte ta sig ut ur boxen, så dom var...
2
Svar
36
· Visningar
3 100
Senast: Stolermeyer
·
Hästvård Vet inte om tråden ska vara här, men jag testar:D Våran släkting har köpt en häst, ska låna våran transport då dom ska hämta hem...
2
Svar
21
· Visningar
2 223
K
Hästvård Vårt lilla sto har fått vit snuva! Jag blir så rädd då man läst om virusabort osv.. hon är inte vaccinerad.. köptes rätt nyligen... Hon...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Gisburne
·
T
Foder & Strö Hur mycket energi (MJ) innehåller havre? Jag förstår att det kan skilja mycket, men på ett ungefär. Kraffts havre vet jag innehåller...
Svar
3
· Visningar
1 921
S
Foder & Strö Vet inte om det är nån som har några goda råd att ge. Känns som att jag har provat allt och ingenting hjälper. Hästen i fråga har...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 656
Senast: AnnikaH
·
B
Hästvård Har lite funderingar kring det här... Min häst fick en rätt så allvarlig senskada för precis ett år sedan och då skrev veterinären ut...
Svar
1
· Visningar
814
G
Foder & Strö Någon som fodrar sin/sina häst/hästar med musli?:)
2
Svar
38
· Visningar
3 075
Senast: gullebarn
·
Hästvård Behöver hjälp med att bedömma en ponnys benställning. Tycker mycket om denna ponny och systerdotter har blivit jätteförtjust men jag är...
Svar
5
· Visningar
2 041
Senast: Sissan
·
Hästvård Det har uppstått ett problem med min häst. Från att alltid ha varit lugn och sansad och aldrig tittig eller spänd. Så har han helt...
Svar
12
· Visningar
2 652
Senast: Stolermeyer
·
P
Hästvård nu ska jag äntligen ta mej itu att skriva detta nu,, hehe: (hoppas att du orkar läsa , men jag vill jätte gärna att dugör det : ) )...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Frajda
·
Foder & Strö Mina hästar har fri tillgång på ensilage/hösilage med en ts av 54% och kvot på 7,3. 4,9MJ och 36g smpr/kg foder. Men de två...
2
Svar
31
· Visningar
2 140
Senast: Inte_Ung
·
M
Foder & Strö Är en häst i stallet som måste äta foderjäst varje dag för att inte få korsförlamning. När hon äter det är allt lugnt, men när hon inte...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: HelenaHandberg
·
P
Hästvård Jo jag tänkte lite på det där med veterinär. Vad är det för avmaskningar & vaccinationer som ska ske varje år ? Hur många gånger per...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Zebung
·
A
Hästvård Har precis köpt en skimmel och det är ju inte den roligaste färgen i dessa tider...:crazy: Nån som ligger inne med bra förslag på hur...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: lippan
·
1
Hästvård Någon som tävlar en hopphäst med behandlad srålbenshälta? Den nya revulitonerande behanlingsmetoden! Någon som vet vad som görs? Hörde...
Svar
8
· Visningar
1 924
Senast: juvelen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp