Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hur vet man om en häst trampar ner för mycket i framknäna? Min förra foderhäst trampade ner mycket i framknäna, vilket senare ledde...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Den Lilla Gula
·
H
Foder & Strö En häst som står i stallet, som är relativt nyköpt av en lite yngre tjej och hennes mamma fick helt plötsligt svullna och varma ben både...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Jenni73
·
B
Hästvård Haft mycket problem med min stackars häst senaste tiden... Undrar om någon har testat "Colease" - En produkt från "Equimins"??? Ska...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Nicke
·
M
Foder & Strö Hej jag undrar om ni har någon/några tips om vad man kan ge för mat till en häst som är lite mager. Någon som har nåt bra tips??
Svar
3
· Visningar
763
Senast: FT_ryttare
·
L
Foder & Strö Hur stor är risk för fång för en arab? Han har ju tappat så mkt hull så jag måste få upp honom nu på en gång. Sett det mest sista två...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: lundborg
·
G
Foder & Strö Skulle ni ge extra protein till ett dräktigt ponnysto av kallblodstyp, c-ponny som är dräktig på dag 280? Hon får bra(?) (oanalyserat)...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Shettisar
·
K
Hästvård Är i hästköpartankar och funderar på om det är värt att köpa en 12-årig häst till tävling som startat 1.30 hoppning och som reagerar vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 519
Senast: Krizz
·
T
Foder & Strö Vad är det för träslag som man kan hänga in i boxen till pållarna???
Svar
5
· Visningar
920
Senast: cristobal
·
E
Foder & Strö Hej, min pålle har proteinbrist och jag är ganska desperat att hjälpa henne att bli av men det. En person åkte iväg och köpte Lucern åt...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: Ewe89
·
J
Foder & Strö Hej. Jag skaffade häst för 8 veckor sedan :D Hennes foderstat ser ut så här: Morgon: 1/2 kg betfor 1/2 kg kli 2 dl kornkross 1...
Svar
18
· Visningar
1 816
Senast: Panikie
·
Hästvård Åkte ut till stallet igår för att ta hand om hästen. Hittade då ett sår nedanför kotan, frambenet, hon har antagligen lyckats trampa sej...
2
Svar
20
· Visningar
1 847
Senast: rocki
·
L
Hästvård Hej, Mitt 8-åriga halvblodssto har alltid vridit rejält på hovarna bak vid isättning. Hon vrider hovarna vid mjukt underlag (ej vid...
2
Svar
28
· Visningar
7 158
Senast: Panikie
·
Hästvård Klassas back on track som doping eller är de fri användning med såna ??
2
Svar
23
· Visningar
2 504
Senast: kopparberg
·
W
Hästvård Hej alla! I förrgår blev min häst plötsligt halt. Vi skulle ut och rida när han helt plötsligt började att halta jättemycket på...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: hillevie
·
F
Hästvård Ja, som frågan lyder, går det? har ett sto som är flertalet gånger behandlad för benpålagringar i sina kotleder fram,grov...
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: Fantasi
·
N
Hästvård Mitt haflingersto löser hår liksom alla andra hästar ;) men det här är extremt alltså.. hon kliar sig varenda tillfälle hon kan...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: Nora_
·
Foder & Strö Hon har bytt stall och har inte kommit in i flocken än så hon är lite orolig, men hon äter ju men höet går dåligt ner, allt kraftfoder...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Sonic76
·
B
Hästvård Nu undrar jag om min nya häst kan vara dräktig? Hon har nämligen "mjölk" i sina juver och då brukar man ju vara dräktig. Men hon...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Becca85
·
F
Hästvård Har haft uppe en massör i stallet. Hon tycker att min häst mage låter lite för mycket och sa att jag borde ge Aloe Vera juice. Hjälper...
Svar
12
· Visningar
2 962
Senast: lundsbo
·
N
Hästvård Hej! Är riktigt orolig för min pålle.. Hon har blivit jätte mager på de sista, revbenen har börjat synts hur väl som helst.. =( Har även...
Svar
3
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp