Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö varför ger man det till hästar? Vad är det bra för?
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Jossie
·
Hästvård någon som kan förklara lite ingående om skadan? :D hittar inget bra på internet och arbetet ska vara klart imorgon.. //Malin
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Netted
·
F
Foder & Strö Jag har häst på lösdrift och i vinter har vårat hösilage varit ganska kraftigt (dom har fri tillgång) Så nu är många av hästarna ganska...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: arabia
·
Hästvård Vad är det för nått? Skrev på den här linjen för att jag vet liksom inte vart jag ska skriva det eftersom jag inte vet vad det är. Jag...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Masse
·
Foder & Strö jag har precis köpt ett ton hö som min häst bara plockar lite i och inte äter! :crazy: Åh! Jag kan ju knappast slänga allt och köpa...
Svar
7
· Visningar
865
Senast: Bubbla
·
Hästvård I dag när jag skulle hämta in pållen för att rida hade han 2 tjocka bakben!! Från kotan upp hela hasen.. konformad, tjockare nedtill i...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: malinsky
·
Hästvård Besiktigade min nya tävlingshäst för en vecka sedan på ett stort djursjukhus då såg veterinären 2 gradig hälta bak vid böjprov och 1...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Vili
·
R
Foder & Strö Hej dt skulle va kul om någn/nårra skrev nårra växter som e giftiga och farliga. Har hört att smörblommor inte e så bra, stämmer detf...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: Ilion2
·
Hästvård Min häst är ordinerad smärtstillamde intramuskulärt i några dagar. Efter sprutan börjar han ruska på huvudet och tänja på halsen -...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: tott
·
L
Hästvård Hej. Hur gör ni som har hästar som haft fång när ni förbereder inför sommaren. Vore tacksam för era erfarenheter. Min häst har en utläkt...
Svar
19
· Visningar
1 656
Senast: marti130
·
Hästvård Då menar jag hur länge och hur noggrant ni borstar/ryktar innan ridpass, efter ridpass och vad ni gör efter ridpasset? T.ex. spolar...
Svar
19
· Visningar
1 507
Senast: karuso_00
·
Hästvård Hur mycket växer hästen extra om man kastrerar tidigt. Av vissa problem så måste jag ta min hingst tidigt. Grannen har uppfödning...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Rotterö
·
Hästvård Veterinären var här idag för att kolla vår nordsvensk. Hon har varit halt eller markerat från och till i ett par månader, men det har...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Coop
·
J
Hästvård Idag efter att vi ridit så snorade hon rejält i vänster näsborre. Stort, tjockt vitt slem och det var bara allt på en gång sen var det...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: j3nnif3r
·
B
Hästvård Vad gör en equi teurapeft, mer ingående? Var får man tag på dem och vad brukar det kosta på ett ungefär? Är det bättre med equi...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: lsz
·
Foder & Strö Hur fungerar det när ni köper hö? Leverantören anger en ca balvikt. Brukar det stämma eller brukar balarna väga mindre? Min erfarenhet...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: marti130
·
Foder & Strö Ni som har uträknade foderstater under vinter/vår/höst. Hur gör ni med kraft foder delen under betes perioden, för hästar som går ute...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: jennis
·
Foder & Strö Hej! Tänkte ge min häst något för hans glanslösa och mkt fula päls, vilket jag tror kan bero på någon obalans i magen.... Vet. rek...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: seifur1
·
M
Foder & Strö Hur mycket ska stona äta efter fölning?? Har ett kallblodssto som nyss fått föl. Ska jag öka på maten? Hon har lätt att bli "fet"...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: marti130
·
Hästvård Fick höra att min häst fortfarande är väldigt lurvig. Hur mycket vinterpäls har era hästar kvar? Är speciellt intresserad av hästar...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp