Pälslös fläck?

Sv: Pälslös fläck?

tvätta i 60 grader det som går. dec. med jodopax blandning (har för mig att det ska vara 10% när man dec. saker, står på flaskan) eller vircon lösning (finns bla. på granngården) kommer inte på rak arm ihåg vad det är för inkubationstid.
men ni måste ändå prata med vet. ju snabbare ni får ordentlig beh. ju bättre.

lycka till.(massvis av medlidande, vet hur jobbigt det är)
 
Sv: Pälslös fläck?

Jag tror det är pälsätare. Min shettis såg lika dan ut för ca två månader sen. vi trodde först att nån hade bitit honom, men sen började jag leta och han hade liknande fläckar utspridda på hela kroppen.
Lånade en klippmaskin och klippte av all päls (vågade inte tvätta honom med lusmedel då vi bara har kallvatten i stallet) han såg hemsk ut undertill. Och när jag tittade noga kunde jag se lössen krypa ner i pälsen, usch..
Fick nåt pulver mot pälsätare på jaktiller (förbjudet har jag hört) och strödde på. Nu är han hur fin som helst..
 
Sv: Pälslös fläck?

är det etotal puder du menar? det är även för iller (står för iller på burken). nej det är inte förbjudet, och kanon bra för ohyra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 622
Senast: Tonto
·
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 412
Senast: Boj
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·
H
Övr. Hund ja.. kliar sig gör min hund. förra veckan uppmärksammade jag att han kliade sig något mer än tidigare. hittade några "knutor" i ena...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: hippolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp