Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår var det en häst i stallet som bara ramlade ihop i sin box, man sa att den hade svimmat:eek: Veterinär kom och kunde inte hitta...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Totti
·
Hästvård Jag vet att man ger hästen b-vitaminsprutor för att få igång pälsfällningen, men kan den även påskynda fällningen? Min valack är rätt...
2
Svar
25
· Visningar
3 495
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag har några frågor. * Hur nära inpå en tävling får det användas? * Hur länge kan en öppnad spruta användas? Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
2 591
Senast: modzan
·
Hästvård Hejsan mina vänner. Min häst äter sin egen avföring. Någon som kan ha nån idé varför hon gör det? Hon är en D-ponny som får 7,5 - 8 kg...
Svar
14
· Visningar
2 159
Senast: M-oaa
·
P
Hästvård Har letat lite å tycks inte finna någon som har samma bekymmer som mig. Har fått ett stort å lite mysteriskt problem med min...
Svar
2
· Visningar
718
N
Foder & Strö Det verkar jätte svårt att hitta:cry: Alla som har analyserat och verkar seriösa finns högre upp:( Vad ska jag göra:confused...
Svar
6
· Visningar
2 932
Senast: Immer
·
Hästvård Har en fundering ang. det här med att avliva med spruta. (Och nej, min häst ska inte avlivas, jag skriver bara för funderingens skull)...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 443
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Visst var det så att det skiljer sig på dag o natt. Spelar solen roll i det hela? Är det farligast innan Midsommar? Vitklövret...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: cassina
·
E
Hästvård Hej alla kloka! Har en islänning som för 3½ vecka...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: axel
·
T
Hästvård Hur ska ni göra i sommar? Min gamling ska gå hemma i vinterhagen med sällskap av en shettis. Medan hans lilla dam ska iväg på bete...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Kockan
·
L
Foder & Strö Även om det fortfarande är svårt och tro så närmar sig både vår och sommar. Och med det en massa grönt gott gräs! Tänkte höra hur ni gör...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Hannely
·
M
Hästvård Jag har till min lycka lyckats få min hästs ytliga tåsprickor på båda fram att läka ut till hälften nu. Har någon lyckats få bort dem...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: mumin
·
Hästvård Jag har själv köpt en sårspray och en aloe vera kräm med propolis. Har bara använt de i två dagar så det är svårt att säga om de har...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: Sanette
·
Foder & Strö 15 kg hö till 5 hästar om dagen, är det katastrofalt lite? Hästarna i hagen är två shettisar på 2 år, en shettis på 4 år, ett föl på 8...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: HelenaHandberg
·
L
Hästvård I onsdags åkte pappa och Gert-åke med Expressa och Al tayar till Genberg. Jag är orolig fast jag vet att de tar mycket väl hand om...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Love_Milord
·
Hästvård Står i ett kollektivstall där hästarna går 2 och 2 i hagearna. Hur viktigt är det att alla avmaskas samtidigt och med samma preparat...
Svar
7
· Visningar
822
Senast: Madick
·
A
Hästvård Mitt sto här hemma har som små skorpor över hela kroppen nästan. inte över rumpan men nästan hela resten av kroppen. Man kan 'riva...
Svar
12
· Visningar
1 711
Senast: malinsky
·
Foder & Strö Har läst runt lite här på Bukefalos och känner att jag blir mer och mer förvirrad. Saken är den att jag nyss har skiljt sto och föl...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: Tora
·
A
Foder & Strö Hejsan! Jag har en fråga. Vad är vetekli bra för? När bör man ge det? Tack på förhand!
Svar
3
· Visningar
795
Senast: antiloop8
·
A
Foder & Strö Något särskilt man ska tänka på? Det innehåller inte jättemycket klöver, men lite. Jag har aldrig tidigare fodrat med hö som...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: AnnikaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp