Vad är detta?

Sv: Vad är detta? uppdatering

Hej!
Nu har vi äntligen varit hos vet. Han hittade inga hältor i bak (puh!), inga problem i ryggen, men dock svag markering i fram, vilket han trodde beror på skorna, så dom har vi tagit av, hon får gå barfota tills hovis kommer ut och slänger på nya, får lite finadyne några dagar efter att hovis vari här, så vi hinner se om det blir värre och sen tillbaka om 3 veckor och kolla för säkerhets skull...

Och är det nåt då börjar vi utreda på riktigt, nu bedövade vi bara "hela hoven/kotan för att se att hältan verkligen satt där. Då vart hon svagt halt i andra fram...

/ Lavinia
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästvård I ett försök att inte bli hysterisk undrar jag om eta erfarenheter av sömtryck? I onsdags blev min skodd, red ut en kortis på torsdagen...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 404
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 526
Senast: skuggi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 338
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp