Krafft Miner BlÅ / Krafft Miner GrÖn.

Sv: Krafft Miner BlÅ / Krafft Miner GrÖn.

peter_lundin skrev:
Normalt sett behöver hästar inga extra mineraler på betet med undantag för digivande el växande hästar där det kan behövas.
PL

Vi har ett hyfsat "normalbete" hos oss (hästarna blir runda å goa...) och jag har aldrig gett något extra. Varken mineraler eller kraftfoder.
Kan jag alltså lugnt fortsätta att ha hästen på "bara" bete? Inte mineraler eller selen eller nåt?

De andra i stallet springer runt med mineralpyttsar och gud vet vad, så ibland blir jag lite orolig för att jag har missat nåt...
 
Sv: Krafft Miner BlÅ / Krafft Miner GrÖn.

Det undrar jag också. Har hört att man ska ge selen eller E-vitamin på betet?
 
Sv: Krafft Miner BlÅ / Krafft Miner GrÖn.

Vit miner innehåller bara 55 Ca och 65 P enligt Kraffts hemsida.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
554
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 569
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp