Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min kompis häst har lite märkiga ärr på bakbenen. De sitter precis i "gropen" vid knäet, om ni förstår. Dom är ca tre centimeter långa...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Arwyn
·
G
Hästvård Min häst har gått med hela sulor mellan en skoning(7 veckor)pga.snöstyltor, nu går han utan sulor och är rätt öm i fötterna. Han är dock...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: gookie
·
Foder & Strö En i stallet tipsade om fodervinäger till min häst som haft fång, och därför vill jag hjälpa till att bevara balansen i mag/tarmkanalen...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: lalala
·
Foder & Strö Hur mycket är hästens "grundbehov" av salt per dag, om det finns något sådant? Hur mycket bör man lägga till om hästen blivit...
Svar
2
· Visningar
714
C
Foder & Strö Hur mycket hö och kraftfoder stoppar ni i era ponnytravare per dag? Vad ger ni för kraftfoder? Jag tycker det är så svårt att få en...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: CeriseRosa
·
Foder & Strö Fick höra att vetekli ska vara bra för fånghästar då det innehåller mkt fibrer o lite stärkelse, någon som vet? Jag ahr aldrig fodrat...
Svar
4
· Visningar
4 269
Senast: lundborg
·
Q
Hästvård Är det någon som vet vad en häst bör väga?!!? Eller om det finns någon sida där man kan få reda på vad olika "raser och storlekar" på...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Elisha
·
F
Hästvård Har haft många diskussioner angående helosan i stallet. Jag brukar använda helosan på exv dåliga karleder (torra, spruckna) ev. omlagt...
2
Svar
23
· Visningar
4 177
Senast: minternet
·
A
Foder & Strö JAg var på en foderföreläsning och foderrådgivaren där tyckte jag skulle ge min häst havre istället för betfor. Han tyckte att ajg bara...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 973
Senast: rocki
·
Hästvård Ena shettisen ute i stallet hade igår en kal fläck på halsen. Den var stor ungefär som en knuten näve (i omkrets), lite svullen och...
2
Svar
22
· Visningar
2 203
Senast: hillevie
·
M
Hästvård jag har en liten häst, bara 78 cm hög. han är bara 1 år i år. Jag har inte mycket erfarenhet av fång eller risk för fång på dessa små...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: _moa_
·
Hästvård Min häst är ordinerad smärtstillamde intramuskulärt i några dagar. Efter sprutan börjar han ruska på huvudet och tänja på halsen -...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: tott
·
Hästvård Fick just ett samtal från min kompis som skulle ut och rida min häst idag. Hon sa att hon tyckte att hon gick konstigt ut ur hagen...
Svar
13
· Visningar
1 745
Foder & Strö Jag har alltid blandat ihop själv vad hästarna äter men det känns lite jobbigt ibland med alla tillskott, att lägga 1.200 kr/ år bara på...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: Koppen
·
K
Hästvård Har en häst som vid vila bukandas. han har gått på en kur ventipulmin och fabrol. han hostar även vid ansträngning och om man klämmer...
2
Svar
22
· Visningar
2 724
Senast: Kezo
·
L
Foder & Strö Min häst strör ut sitt hö över hela boxen på nätterna;; det ligger hhö överallt. Har hört att hö nät inte är så bra för att dom hänger...
Svar
14
· Visningar
2 841
C
Hästvård Vet ni nåt om problem med bakknäna hos travare? Vet ni om dom kan funka som ridhästar? Jättetacksamför svar
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sonic76
·
Hästvård Efter att vi misstänkt bandmask hos våra hästar fick vi igår svaret på träckprovet och där det visade sig finnas bandmask men endast...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö kan man säga rent generellt vad en beteshage har för näringsinnehåll? Tänker främst på mj, smrp samt mineraler. Eller är det lika olika...
Svar
1
· Visningar
617
N
Hästvård Har två korta frågor till någon kunnig! Är hippotrim ett pencillinpreparat? Och vad är Fabrol för typ av medicin?
Svar
12
· Visningar
3 807
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp