Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har flera gånger läst är att många ger sin häst selentillskott, och jag undrar, hur viktigt är det med selen? När jag räknat med...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: marti130
·
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
39 40 41
Svar
805
· Visningar
73 081
Senast: bara-undrar
·
Hästvård Vad avmaskar ni med innan betessläppet? Är det Ivomec man ska använda?
2
Svar
24
· Visningar
2 009
Senast: attempt
·
J
Hästvård Halloj, Min häst har haft mugg större delen av vinterhalvåret och jag har gjort allt för att få bort det. tvätta med såpa, haft på...
Svar
16
· Visningar
2 742
Senast: Tussilago
·
R
Hästvård Jag har en liten undran ang detta med att raspa tänder. Visst man ska kolla dem en gång om året. Men har hört att när man raspar dem så...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: suisyola
·
Hästvård Någon som vet vad det är för karenstid för tävling på fabrol vet, aktiv substans acetylcystein 1000 mg. Vi hittar inget i fass vet...
Svar
10
· Visningar
2 328
Senast: murt
·
C
Hästvård Nån som har häst med detta??? Har en häst som jag har hand om som har detta. Hennes ägare hade typ gett upp när jag ville ge hästen...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: cortina99
·
Hästvård Hej Tänkte höra med er här på bukefalos om det är någon som vet varför de slutade tillverka Nelex? Nån som vet något annat liknande...
Svar
3
· Visningar
10 804
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej! Min tjej är halt (igen!). Fast nu verkar det vara framhoven. Historian bakom detta är att hon blev skodd för 5 (var det så...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: Lavinia
·
Hästvård igår lastade vi vår treåring för att åka iväg på finslipning inför treårstesten, vid avlastning hade hon trampat av sig vänsterbak och...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: hillevie
·
E
Foder & Strö Kort fråga: Jag har köpt hö som analyserades i augusti 2005 med jättefina värden, behöver jag analysera om det nu med tanke på...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Ella123
·
Foder & Strö Går det att jämföra havre med krafft groov tex? Om jag ger min häst 2kg krafft groov 125, hur mkt havre ska jag ge för att det ska...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Bubbla
·
V
Hästvård Är det barnolja som flyingen använder på sina hingstar kring ögon och nos eller?
Svar
2
· Visningar
924
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Vad är det bra för och när ska man ge det?
2 3
Svar
45
· Visningar
3 953
Senast: godishanna
·
L
Hästvård Och även svullen vid ganachen? , Svår åt ena sidan , stel och ojämn? Vad kan detta vara ? :crazy:
Svar
19
· Visningar
3 268
Senast: Morsan
·
P
Foder & Strö Har en 4-årig val (halvblod) som under sin uppväxtperiod fått krafft groov (den nya, 125 eller vad den heter). jag har haft hon nu en...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Wildty
·
Hästvård Min häst drog på sig en fläkskada i hagen sista helgen i januari. Vänster bakben var hemskt svullet från hasen och ända upp till...
Svar
14
· Visningar
4 075
Foder & Strö Nu är jag förvirrad. Jag har ingen aning vilken av dem jag ska köpa. Innehåller allt det hästen behöver i dessa burkar? Den gröna är...
2
Svar
22
· Visningar
4 613
Senast: AnnikaH
·
E
Hästvård Tidiga funderingar kanske, men jag måste planera om min häst öht ska bli ridbar i sommar :crazy: Jag hade tänkt prova switch pour on...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: Coop
·
F
Hästvård Nu verkar det som att jag har fått löss på min häst. Såg dem igår när jag borstade honom. Det är inte så mycket, lite ägg och löss i...
Svar
19
· Visningar
15 623
Senast: Fjoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp