fångebehandling alá strasser

Sv: fångebehandling alá strasser

Hur vanligt som helst......

Så även i mitt fall, innan jjag i början på min utbildning blev upplyst av herrarna Rydén, Åkerström, och framförallt herr Ekfalk.

Han kan lära många mycket om fång!
/Mike
 
Sv: fångebehandling alá strasser

Vad som bildas är en slags polysackarider som kallas fruktaner, de liknar stärkelse men kan inte brytas ner i tunntamen vilket innebär att de går direkt ner till grovtarmen där bakterierna tar hand om dem som stärkelse. Effekten blir att en måttlig fruktanmängd ger samma skada som ett stort stärkelseöverskott.
PL
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 731
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 354
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp