Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Efter 5:e kortisonkuren sedan maj börjar jag snart ge upp. Hästen har svårt att andas vid ansträngning. Vissa varma dagar har han...
Svar
15
· Visningar
1 925
Senast: elsko
·
M
Hästvård Tycker ni att alla hästar ska ha en vilodag eller är det bara vid hårdare arbete?
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: Zewz
·
Hästvård Min häst har börjat hosta. Inte torrhosta utan som om han har något i halsen och vill kräkas nästan :crazy: . han har fått dammigt hö i...
Svar
13
· Visningar
1 525
Senast: elsko
·
K
Hästvård Nu hoppas jag att det finns nån här som vet om hästar kan ha urinvägsinflammation? Jag upptäckte små kisshål som var röda lite överallt...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: JennyE
·
M
Svar
47
· Visningar
14 884
Senast: anhe
·
Hästvård Nu vill jag ha en massa olika övningar :) Läste i senaste numret av HÄSTFOCUS om streching, mycket bra. Men jag vill veta mer ^^...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: attempt
·
N
Hästvård Kan ett sto bli öm i ryggen när hon brunstar? jag vet ju att människor kan bli lite svullna längst ryggen under mensperioden, kan det va...
Svar
4
· Visningar
2 804
Senast: _Runaway_
·
K
Hästvård Mitt arabsto har börjat få sina knölar igen. Käns som knölar under huden sedan efter några dagar spricker dom och något genomskinligt...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: kbr
·
Foder & Strö Jag har en fjorddam på 23 år som är väldigt rund om magen, något som hon alltid (så länge jag har känt henne i alla fall) har varit. Nu...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Zenith
·
Y
Foder & Strö Finns det något annat foder än havre som hästarna kan bli piggare av? B-vitamin vet jag, men andra?
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Yenetai
·
Hästvård att häst som är helt ren att rida kan ha 2, 5 graders hälta ena bak vid böjprov ...???:confused: Åsikt ??
2
Svar
24
· Visningar
2 779
Senast: kallis
·
Hästvård Min häst har fått Metacam att äta i åtta dagar. Hästen har sedan alltid en något nedsatt tarmfunktion (trög i magen) och kan av vissa...
Svar
11
· Visningar
3 565
Senast: Abigail
·
L
Hästvård Jag måste bara höra runt i detta avlånga land om det är någonting som har varit med om något liknande? Min sköthäst hade gaskolik...
Svar
8
· Visningar
15 458
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö En kompis frågade idag om man kan fodra hästar med hel korn altså inte krossad då... skulle vara intressant att få reda på det....
Svar
5
· Visningar
903
Senast: lilla_edvardsson
·
N
Foder & Strö ts 73,8 MJ 7 (9,5) smb 27,4 (37) K 2,4 (3,2 P 1,3 (1,7) M 0,9 (1,3) (Per kg torrsubstans Små balar 35 kg 100 kr balen! :bow...
Svar
18
· Visningar
1 055
·
T
Foder & Strö Var kan man köpa Hartogs lusern? Finns det någon som använder det? Bra eller dåligt? Jämförde med Kraffts lusern och det är bla...
Svar
4
· Visningar
1 009
·
Hästvård Hej alla som kan något om det här med rasp eller likn. saker. Min häst, islandshäst, hade för ca. 1,5-1 år sedan konstiga fläckar på...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Silkisif
·
A
Hästvård Jag har tänkt skicka in träckprov på hästen i år, men det är första gången jag gör det så nu hoppas jag ni står ut med mina (dumma?)...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö jag ska snart få föl och när den börjar äta mat själv ska man börja lite smått då åå hur mycket ska man ge dom och vad är lämpligt?
Svar
6
· Visningar
824
Senast: snuttis_linsan
·
T
Hästvård Min häst har haft väldiga problem med magen i vinter, på det sättet att han fått kraftig diarre från och till. Han var inne på klinik...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Tiggertjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka