Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Tips om vilka foder som är bra och inte alltför dyrt att ge sitt kommande avelssto. Höanalysen visade på lite låga proteinvärde så just...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Trissa
·
Hästvård någon här som står i ett sådant och som kan berätta lite om hur din häst mår, hur den anpassade sig, vad det kostar etc etc?
Svar
10
· Visningar
1 461
Senast: nexxa
·
Hästvård Fanns en "historia" om en häst som gått igenom en behandlig av fång med strassermetoden. Läste den för lääääänge sen men skulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 964
T
Hästvård Alla hästar i stallet har avmaskats, ingen har informerat mig, ingen har sagt vilket preparat. Mina hästar har använt samma hagar som de...
2
Svar
24
· Visningar
1 469
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Måste bara fråga.... Var intr. av en häst, mycket trevlig. MEN, hon hade för några månader sedan vet.bes och fått 2,5 grads hälta vid...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Ninnie
·
J
Foder & Strö Vet någon VARFÖR man ger det till hästen?
Svar
5
· Visningar
709
Senast: _jossan__
·
S
Foder & Strö Ska snart släppa ut min häst i gräshagarna och undrar lite hur jag ska räkna in gräset i foderstaten. Är första sommaren jag har henne i...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: No1
·
Hästvård Vårt (v)årliga träckprov ska snart skickas in. Vi har alltid skickat in individuella prover från samtliga stallets hästar (10 st)...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Madick
·
G
Hästvård Finns det något förebyggande preparat? Någon som vet något om detta? Annars så ska jag f*n uppfinna det! :D
2
Svar
22
· Visningar
1 940
Senast: Yllet
·
D
Hästvård Igår när jag longerade min foderhäst som jag bara hafft i 3 veckor så hände den hämskaste olycka jag varit med om. Hästen en 6 årig...
2
Svar
20
· Visningar
2 148
Senast: Yllet
·
Hästvård Jag har precis pratat med Granngården nu idag och dom har dessa frön som tar med sej sand ut ur magen på centrallagret . Det är bara...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: _Rosie_
·
Hästvård en häst i mitt stall har tydligen det. Men dom går ut och går med den varje dag ändå. Då är min fråga om det är bäst att gå på hårt...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Gisburne
·
V
Hästvård hej hallå alla gooa glada nu behöver jag lite tips :idea: min kuse:devil: hon har fått för sig att gnaga i träet i boxen eller...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: Fippel
·
P
Hästvård HEjjsaan! (: Om en häst brunstar JÄTTE mkt (alltså att det är väldig besvärlig som att den bråkar jätte mkt när man rider och så) ...
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: Boj
·
L
Hästvård Ett problem jag inte lyckas få bukt med gällande en av mina hästar. Har vridit och vänt på det men får inte rätsida på det hela...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Heikne
·
Hästvård Jag har köpt en "Kollamasken"-låda och ska göra träckprov på min häst i veckan hade jag tänkt. Det är första gången jga gör träckprov så...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Mynta2
·
Hästvård jag misstänker att det är detta min häst har fått. är det någon som har erfarenhet av det? hur blir man av med det? hon har fått dom på...
Svar
12
· Visningar
1 430
Senast: Patience_ox
·
P
Hästvård hej! Jag flyttade min häst till ett annat stall över en natt för att jag skulle tävla där dagen efter. Jag kom dit ca kl 1.00 på...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: lippan
·
M
Foder & Strö Hel Havre som har legat i 2 år- Är de gammalt? eller kan man ge de till häst???
Svar
10
· Visningar
5 673
Senast: bonde
·
Hästvård Min häst har i en veckas tid varit varm och svullen på insidan av hb, precis nedanför hasen, dvs vid senfästena. Jag fick höra att detta...
2
Svar
28
· Visningar
7 600
Senast: Sophia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp