Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla som kan något om det här med rasp eller likn. saker. Min häst, islandshäst, hade för ca. 1,5-1 år sedan konstiga fläckar på...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Silkisif
·
A
Hästvård Jag har tänkt skicka in träckprov på hästen i år, men det är första gången jag gör det så nu hoppas jag ni står ut med mina (dumma?)...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö jag ska snart få föl och när den börjar äta mat själv ska man börja lite smått då åå hur mycket ska man ge dom och vad är lämpligt?
Svar
6
· Visningar
823
Senast: snuttis_linsan
·
T
Hästvård Min häst har haft väldiga problem med magen i vinter, på det sättet att han fått kraftig diarre från och till. Han var inne på klinik...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Tiggertjejen
·
A
Foder & Strö Jag har letat överallt i foder forumet men kan inte hitta något om hur mycket smbrp foderjäst innehåller. Någon som vet? Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: mirage
·
Foder & Strö Ni som har hästarna på bete och rider/tränar dem. Hur gör ni med kraftfodret? Fodrar som vanligt? Ger extra efter träning? Inget alls?
Svar
8
· Visningar
737
Senast: malinsky
·
Foder & Strö Ska snart ta över ett 17 årigt fullblod som varit avställt sedan december, ska nu börja sätta igång honom lugnt men som många andra är...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: BJÖRKIS
·
S
Hästvård En av mina hästar har varit på klinik för hältutredning. Jag direktreglerade inte kostnaden där utan tänkte att jag lika väl kunde göra...
Svar
3
· Visningar
2 728
Senast: Ämelie
·
P
Hästvård Vad göra? Vet inte om det är det som hon har, men vad kan det vara annars. Fodrar med allt som har högt protein och fett, avmaskade...
Svar
11
· Visningar
710
Senast: DuploBit
·
E
Hästvård Min häst har något som knäpper i hoven, i vänster bak om det nu har ngn betydelse. När hon precis har satt ner den och ska skjuta...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Egonson
·
D
Foder & Strö Någon som har provat Dodson&Horrel sixteen plus mix?? Hållar på att gå över till det från hippos foder. Undrar nu om det är någon som...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur skulle ni göra om ni köper en dyr häst. Skulle ni röntga ryggen på hästen? Ben och sådant är ju självklart men vad anser ni om rygg?
Svar
13
· Visningar
1 607
Senast: sassiball
·
S
Hästvård Är den någon mer än jag som har erfarenhet av hovskabb? skulle vilja veta lite mer exakt vad det är och vad hästen får det av/för...
Svar
6
· Visningar
2 893
Senast: Shiny
·
Hästvård Min häst kissar alltid innan fodringarna, så åker man iväg på morgonen/fm är det sällan något problem. Men ska man iväg senare så...
Svar
12
· Visningar
3 600
Senast: Modest
·
Hästvård Har en unghäst som jag gissar har hudproblem. Hon är extermt mjällig, och kliara sig lite här o var. Och under svansen(på den bara delen...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: joneya
·
L
Hästvård Typiska tecken på att en häst har mask? Min häst har tappat massor av hull sista månaden. Han är insjunken i rumpan och revbenen syns...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: marwin
·
Hästvård Min häst har haft bäckenbensrotation och har kissing spines. Han är friskförklarad (förutom en spänning i ryggen som inte vill släppa...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Ireland
·
Y
Foder & Strö Jaha... så var jag här igen. Det är så att min häst är EXTREMT kräsen när det gäller mat, och när man för en gångs skull hittat en...
2
Svar
37
· Visningar
4 841
Senast: minnja
·
Hästvård Klippte hästarna i slutet av November. Och pälsen har fortfarande inte växt ut! Endast pyttelite. Samt några glesa strån. Man & svans...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Tomaten
·
F
Foder & Strö Nu undrar jag är det nån som kan tipsa mej om hur vi ska förbättra våra hölador eller lagra höet på ett klokare sätt.:) Vi har ett...
Svar
9
· Visningar
2 695
Senast: minnja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp