Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Mitt sto började idag en 5-dagars kur med Metacam. Vi har sedan en månad tillbaka bokat en tid med en equiterapeut som ska komma ut...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Sentenced
·
N
Hästvård Okej.. skrev tidigare om min hästs kraftiga håravfall.. och fick höra att det kunde vara löss/hårätare... å jag har behandlat för det...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Nora_
·
Hästvård Igår var jag ute och red, skrittade, travade och galopperade som vanligt. Han var otroligt pigg och frammåt och kändes bättre än på...
Svar
19
· Visningar
1 770
Hästvård På vissa bilder så ser hästen super blank ut. Hur gör man för att få hästen se så himla blank ut? Några bra tips. Hur fixar man...
2
Svar
37
· Visningar
8 067
Senast: pimy
·
Z
Hästvård Efter 5:e kortisonkuren sedan maj börjar jag snart ge upp. Hästen har svårt att andas vid ansträngning. Vissa varma dagar har han...
Svar
15
· Visningar
1 921
Senast: elsko
·
M
Hästvård Tycker ni att alla hästar ska ha en vilodag eller är det bara vid hårdare arbete?
2
Svar
29
· Visningar
2 047
Senast: Zewz
·
Hästvård Min häst har börjat hosta. Inte torrhosta utan som om han har något i halsen och vill kräkas nästan :crazy: . han har fått dammigt hö i...
Svar
13
· Visningar
1 522
Senast: elsko
·
K
Hästvård Nu hoppas jag att det finns nån här som vet om hästar kan ha urinvägsinflammation? Jag upptäckte små kisshål som var röda lite överallt...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: JennyE
·
M
Svar
47
· Visningar
14 847
Senast: anhe
·
Hästvård Nu vill jag ha en massa olika övningar :) Läste i senaste numret av HÄSTFOCUS om streching, mycket bra. Men jag vill veta mer ^^...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: attempt
·
N
Hästvård Kan ett sto bli öm i ryggen när hon brunstar? jag vet ju att människor kan bli lite svullna längst ryggen under mensperioden, kan det va...
Svar
4
· Visningar
2 783
Senast: _Runaway_
·
K
Hästvård Mitt arabsto har börjat få sina knölar igen. Käns som knölar under huden sedan efter några dagar spricker dom och något genomskinligt...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: kbr
·
Foder & Strö Jag har en fjorddam på 23 år som är väldigt rund om magen, något som hon alltid (så länge jag har känt henne i alla fall) har varit. Nu...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Zenith
·
Y
Foder & Strö Finns det något annat foder än havre som hästarna kan bli piggare av? B-vitamin vet jag, men andra?
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Yenetai
·
Hästvård att häst som är helt ren att rida kan ha 2, 5 graders hälta ena bak vid böjprov ...???:confused: Åsikt ??
2
Svar
24
· Visningar
2 776
Senast: kallis
·
Hästvård Min häst har fått Metacam att äta i åtta dagar. Hästen har sedan alltid en något nedsatt tarmfunktion (trög i magen) och kan av vissa...
Svar
11
· Visningar
3 518
Senast: Abigail
·
L
Hästvård Jag måste bara höra runt i detta avlånga land om det är någonting som har varit med om något liknande? Min sköthäst hade gaskolik...
Svar
8
· Visningar
15 456
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö En kompis frågade idag om man kan fodra hästar med hel korn altså inte krossad då... skulle vara intressant att få reda på det....
Svar
5
· Visningar
903
Senast: lilla_edvardsson
·
N
Foder & Strö ts 73,8 MJ 7 (9,5) smb 27,4 (37) K 2,4 (3,2 P 1,3 (1,7) M 0,9 (1,3) (Per kg torrsubstans Små balar 35 kg 100 kr balen! :bow...
Svar
18
· Visningar
1 054
Senast: lilla_edvardsson
·
T
Foder & Strö Var kan man köpa Hartogs lusern? Finns det någon som använder det? Bra eller dåligt? Jämförde med Kraffts lusern och det är bla...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: lilla_edvardsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp