Trasig nos.....

Sv: Trasig nos.....

så skönt...jag håller tummarna för att du får en lugn och fin julhelg nu...utan veterinärbesök!!!:angel:
 
Sv: Trasig nos.....

Hera skrev:
Hera läker fint, men verkar vilja klia sig lite nu...

Lilla fölet har fått penicillin och det är inte sååå himla lätt att spruta, men såret va fint igår när vet var här på kvällen:)

Tur att hon bara kliar sig lite. Kliar säkert ganska mkt när det läker.

Skönt att fölis sår är fint nu.

Jag önskar er också en lugn och trevlig julhelg, utan veterinärbesök!

GOD JUL!:bump:
 
Sv: Trasig nos.....

Uppdaterar lite:

En vecka sen operationen och alla stygn sitter på plats. Såret ser ut att läka fint....:)
 
Sv: Trasig nos.....

Vad skönt!

Såg ju verkligen jätte-fint ut!

Hur såg spannen ut som hon gjorde det på? Jag har nämligen hört om andra som gjort illa sig på likande vis på hinkar med böjda skänklar innåt. Så därför köper jag själv aldrig sådana. Men det som förvånar mig så är att så enormt mga stallspannar har en sådan utformning trots den uppenbara risken! Det borde ju inte tillverkas en enda sådan hink!
Eller hade hon sådan otur att hon lyckats göra det på en bra hink?
 
Sv: Trasig nos.....

Japp, precis en sån elaking var det. Handtaget är liksom böjt runt en hållare på spannen....
 
Sv: Trasig nos.....

Idag har stygnen plockats bort och så här ser hon ut idag :)
Just nu verkar hon lite snorig, därav att det ser kladdigt ut...

Veterinären sa att han själv inte trott att det skulle läka så fint.

Trasig_nos_11.jpg


Trasig_nos_13.jpg
 
Sv: Trasig nos.....

Vad fint det blev. Imponerad. Se nu till att pålle inte fastnar flera gånger så den får fortsätta ha fin nos.
 
Sv: Trasig nos.....

Vilken skillnad från förra bilden då nästan alla stygn var borta! Det ser verkligen jätte fint ut! Lycka till i fortsättningen!:) :banana: :banana:
 
Sv: Trasig nos.....

Jag prov red en häst som hette Priken (Knabstrut) innan jag köpte min häst:smirk: Han hadde en lös nosvinge, han hadde fastnat i ett säkerhets grimskaft men nu när det har läkt störs han inte ett dugg av det. :)
 
Sv: Trasig nos.....

Har haft en vaknatt inatt:angel: så jag har hunnit fundera en hel del. Hur har det egentligen blivit med Heras nos??? Ny bild kanske;)
 

Liknande trådar

Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 047
Hundhälsa Min hund fick ett ganska djupt skärsår i veckan. huden hade fläkt upp sig med hudflikar, men det var inte jättestort, 2 cm i längd...
Svar
12
· Visningar
3 556
Senast: Digbil
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 827
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp