Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja jag har tyvärr inget val, utan jag måste på någt sätt hålla min valack på bete i sommar. Vilket är med delade känaslor, han älskar å...
Svar
18
· Visningar
3 347
Senast: _Runaway_
·
F
Hästvård Måste bara få lite klarhet i detta nu, har funderat på det ett bra tag... Ibland kyler man ju hästens ben (tex efter hård ridning...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: FightClub
·
F
Hästvård Hej allihopa! För ett tag sen köpte jag en halvblodsvallack. Jag köpte honom från hans uppfödare som hade haft honom i hela 15 år. När...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Det kryper och krälar i pälsen, runt öronen är pälsen nästan vit av lusägg. Jag vill ju inte klippa honom, så vad kan jag behandla honom...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Elute
·
Foder & Strö Skulle vara trevligt om ni ville svara på mina frågor om lusern(pellets) då jag precis börjat fodra min häst med det. Skulle vara...
2
Svar
38
· Visningar
1 976
Hästvård Hur gör ni när era hästar just har blivit skodda? Rider ni den samma dag efter den har blivit skodd eller anser ni att hästen bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Foder & Strö Jag misstänker att min häst innan har haft proteinbrist då hon var väldigt bukig när jag köpte henne tidigt i höstas. Sedan i oktober...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Bellina
·
T
Hästvård Har en fångponny under lupp just nu och kollar puls, temp och är allmänt paranoid. Har äntligen hittat rätt ställe för pulskoll, men...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: timjan 1
·
B
Hästvård Hejsan! jag undrar om ni har börjat att använda eksem täcke på era hästar än. Jag det är ju en ganska konstig fråga, för på alla...
2
Svar
20
· Visningar
1 488
Senast: Bellina
·
Hästvård Efter scinten visade det sig att min pålle hade "aktivitet" i vä. bak på skenbenet. Just där fick han en smäll förra året, men han var...
Svar
1
· Visningar
1 387
Senast: lundsbo
·
K
Hästvård Tyckte att min häst gick lite orent häromdagen. Därför filmade jag lite idag för att kolla, känner ingenting när jag sitter på. Hon va...
Svar
14
· Visningar
1 118
Senast: Kelly
·
S
Hästvård Min häst har mjäll på buken (vänster sidan). Vet ni vad detta kan bero på och om det finns något sätt att få bort det?
Svar
2
· Visningar
718
Senast: supergladis
·
Hästvård vad menas med att en häst är bukig? kan någon visa en bild? hur blir dom bukiga?
Svar
14
· Visningar
2 008
Senast: rostad
·
Hästvård Vad finns det för alternativ? Operation,Laserbehandling? Vad är chanserna att hon blir helt bra? JAg känner mig helt vilsen just nu...
Svar
18
· Visningar
2 041
Senast: Linduzz
·
T
Hästvård Fick svar på träckprovet idag och 2-åringen hade ingen mask alls (ej kollat bandmask) och 5åringen hade 250 EPG av stora eller lilla...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: Tiggertjejen
·
T
Hästvård Det finns ju en uppsjö preparat på marknaden för att lugna brunsten hos ston. I mitt fall blir hon tjurig och tråkig på hoppbanan vid...
Svar
10
· Visningar
8 960
Senast: Boj
·
Hästvård Har ett 18-årigt fullblod som envisas med att att ha en liten mängd blodmask vart år på träckprovet. I år har alla övriga 5 hästar här...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Madick
·
G
Hästvård Idag har lilla ponnyn fått årets första fästingar! :crazy: Dessa vidriga små kräk får mig att undra vad de gör för nytta egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: Spiggen
·
N
Hästvård vart kan man få tag på de??? på vanliga "hästfoder butiker" eller?
Svar
12
· Visningar
2 501
Senast: Naggur
·
Foder & Strö hur länge hålle ballarna när dom e oöppna ??? :confused:
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp