Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tänkte bara höra om någon har stött på en häst som är mycket kraftigt sne i skulderbladen? Jag har en väninna vars häst är mycket sne...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Freyja_bus
·
B
Hästvård Hur ofta per år bör man avmaska en häst? När är det och vilka avmaskningsmedel är det man ska avmaska me?
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Madick
·
M
Hästvård Upptäckte ikväll vid kvällsfodringen att mitt 5 åriga sto är svullen i lymfskörtlarna eller vad dom heter, alltså strax bakom...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Foder & Strö Linfrö-linfrökaka Hejsan! Vet att det finns trådar ang linfrö men jag gör en ny!:p Vad är det för skillnad på ren linfrö mot...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Tussilago
·
I
Hästvård Hur länge brukar ni generellt vänta med att sätta igång hästen efter en hovböld där veterinär öppnat upp ? Skor ni med sula sedan ?
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: >emelie<
·
J
Foder & Strö Vad anser ni är bra värden på hö/hösilage? Har i skrivande stund en mkt rund anglovalack och ska i juni skaffa en liten shettis som...
2
Svar
33
· Visningar
4 233
Senast: >emelie<
·
Foder & Strö Jag kontaktade en foderrådgivare häromdagen för att jag behgövde hjälp med vilka mineraler man ska ge på sommaren när man inte vet vad...
Svar
10
· Visningar
1 283
Senast: marti130
·
M
Foder & Strö Har hört att det ska vara bra att ge äppelcidervinäger om hästen har eksem. Är det någon som vet något om det??? Min häst har...
Svar
10
· Visningar
3 470
Senast: attempt
·
D
Hästvård Jag är rädd att min unghäst ska få en vargtand.. Vad gör man? Vad händer? jag vet inget om vargtänder snälla hjälp :confused: :crazy:
2
Svar
24
· Visningar
2 205
Senast: ilm
·
Hästvård Natten till torsdag så fastnade min tvååring i något, antar att det kan ha varit vattenspannen, och slet upp näsan. Hela yttersidan på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 820
Senast: ancan
·
E
Hästvård hjälp...min 20-åriga islänning har börjat hosta så otäckt. en equiterapeut misstänkte förra våren att han fått pollenallergi. nu har det...
Svar
10
· Visningar
1 088
Senast: mårran
·
Hästvård Någon som vet vart man kan hitta det kompletta materialet av denna undersökning ? Har bara läst lite delar här och där, men kan man få...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Zebung
·
Svar
12
· Visningar
4 782
Senast: Zebung
·
Hästvård I dag släppte vi ihop två relativt nykastrerade valacker. De är 5 år. De var rätt kaksiga mot varann:devil: börjar fundera om det var så...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: axel
·
I
Hästvård tips: hur gör man så att hästen inte får fång???:confused:
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: axel
·
F
Hästvård Efter att ha läst en del trådar om "hur gör du med din häst innan/efter ridning?" så har jag märkt att de flesta "lägger krutet" innan...
Svar
19
· Visningar
1 596
C
Hästvård En som jag känner som precis håller på att köpa häst fick i torsdags reda på att hästen hon skulle köpa har blivit halt . Hon provred...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Anelly
·
K
Hästvård Hej! Min häst får lätt s.k. stengallor och är väldigt ömfotad därför har jag skott med sulor inför denna sommar. Jag rider mest på...
2
Svar
28
· Visningar
4 112
Senast: Gammeln
·
S
Hästvård Någon som vet varför man inte bör använda Skillingarydsalvan när man har haft på hästen Switch pour on? Är det någon som har haft...
Svar
19
· Visningar
2 566
Senast: Piraja
·
M
Hästvård Hur skulle ni göra om ni hade en häst på foder som sedan såldes och nu efter 2½ vecka blivit mkt dålig och vantrivs hos nya ägarn?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: supergladis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp