Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska åka på föreläsning om avmaskning i kväll, och de har då ett erbjudande att man får ta med eget bajs och göra ett träckprov där...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: Constance
·
M
Foder & Strö Läste i senaste numret av Hästen att vitlök o andra löksorter är jätte farligt för hästar. (även för andra djur) Det gick ut gifter i...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Farao
·
Hästvård Kort beskrivning: Mitt sto har under lite mer än 2 veckor varit svullen och varm i senfästet på höger bakben. Svullnaden uppkom efter...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Sophia_
·
M
Hästvård Vad kostar det att lämna in ett träckprov? Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Hur går det till? Tacksam för alla svar
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: us_lover
·
F
Hästvård har tittat på en häst jag är intresserad av att köpa (varmblod) dock ser det ut som om att han "väger över" mer på sitt ena fram...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: suisyola
·
E
Foder & Strö använder ni racing prix (finska foder) om ni gör det vad tycker ni om den ? för och nackdelar
Svar
2
· Visningar
878
Senast: tgd
·
Hästvård Unghästen slog i ovanför ögat i helgen. Han är svullen ovanför vid "ögonbågen" ( skelettet ovanför ögat) och lite framåt mot ögat. Ser...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Bison
·
M
Hästvård Jag vet inte hur jag har lyckats dra åt dem så hårt, men nu får jag i alla fall inte av broddarna! Någon som har nåt bra tips som...
2
Svar
31
· Visningar
3 585
Senast: Moheed
·
Hästvård Hur gammal ska hingsten minst vara innan man kastrerar? Brukar det vara "sårigt" så man ska sköta om efteråt? Vad kostar det ungefär för...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: Rotterö
·
L
Hästvård alla hästar borde få massage..!! :) idag kom en ny massör ut till stallet o skulle massera min nye häst cool bubba..!! å han va skit...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 768
Hästvård Satt och funderade på - hur snart efter att förändring har skett ser man att hästen går ner i vikt? Så att om man ser att hästen har...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hur många timmar sover en häst per dygn? källa?
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Stopek
·
S
Foder & Strö När börjar man prata om skadligt överskott av protein?? Typ vid tex. 100 g överskott eller vad? Någon som vet och kan tänka sig förklara??
Svar
3
· Visningar
803
Senast: snofflan
·
P
Hästvård Nu ikväll har jag haft ute en kiropraktor till mina hästar. Vet inte om man får skriva ut namn, men han e norrman och jobbar/har ett...
Svar
11
· Visningar
3 532
Senast: Totti
·
Hästvård Ja det gillar jag, haha. Men hur är det om hästen får i sig det? Jag kan ju säga att min häst gillar att trixa och fixa med allting...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: supergladis
·
C
Foder & Strö Man vet ju att all förändring i hästens kost ska ske gradvis.. Men hur funkar det då när man köper en häst? om jag tex. vill byta från...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: suisyola
·
Hästvård Min häst har sår på bakbenen som måste behandlas varje dag. Men hon har så ont så ont så hon lyfter benen och gör någon sorts elvisp med...
Svar
11
· Visningar
1 879
Senast: Visa
·
Hästvård Min häst har konstaterad ledinflammation båda "framknän" och jag har nu (av amatörer) blivit tipsad att sko hästen med Hådens PGsko...
Svar
18
· Visningar
4 355
Senast: tott
·
D
Hästvård Märkte idag att min häst har tappat pälsen under svansen på skinkorna.. Huden är fläckig, precis som där har suttit skorpor som lossnat...
Svar
16
· Visningar
3 303
Senast: Dundret
·
Hästvård I år är det tydligen tänkt att vi ska ge dubbel dos Banminth innan betet för att ta bandmasken. (Oro finns för bandmask i stallet, trots...
2
Svar
29
· Visningar
4 834
Senast: Yamima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp