Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Letar efter E-vitamin till min pålle men det är ju svindyrt. Kollade på E-vit i flytande form (kommer inte ihåg märket nu) 190:- och det...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Pixies
·
S
Foder & Strö Har nu funderat på att ge eggersmann till min nya ponny ,gav det till min förra... Hittade ett foder som heter Struktur Eqichamp...
2
Svar
30
· Visningar
4 691
Senast: CiderGirl
·
Hästvård Min häst har gallor på båda bakbenen, det är svullet ganska långt upp. Han har inte ont av detta eller går konstigt, men han är kinkig...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: attempt
·
Hästvård En stallkompis till mig har en fullblodsvallack som för snart tre månader sen kom in med en mycket kraftig hälta och mycket varm och...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: superstar
·
Foder & Strö Hon har en uträknad foderstat men har börjat tappa lite hull nu, ägaren varnade för att hon brukar göra det varje vår. Men vad är bäst...
2
Svar
36
· Visningar
2 649
Senast: Chili
·
C
Hästvård Denhär tråden kanske passa bättre här än på utrusning då det gäller en westersadel. Jag köpte en westernsadel till min Shetlandsponny...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Cassie_
·
Y
Foder & Strö Nu talar jag inte om hygien (som självklart ska vara bra) utan om näringsinnehållet. Jag läste en tjugo år gammal bok om foder som...
Svar
12
· Visningar
3 921
Senast: Bubbla
·
V
Foder & Strö Använder du hösilage till din häst? Jag vill bara varna för hösilage som inte håller måttet! Min häst har haft koliksymtom sen oktober...
Svar
19
· Visningar
3 274
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag har sett att man kan köpa sånna där mineralsaltstenar ( lika stora som vanliga, fast lite brunaktiga ) Någon som vet vad dom...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: attempt
·
F
Foder & Strö Grannen frågade om jag ville ha en ensilagebal till mina hästar...... Vågar man???
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: kajsa_kavat
·
Foder & Strö Min häst äter idag betfor och havre.... Har funderat på att byta till musli. Kan man byta utan problem? Vad ska man tänka på? Hur mycket...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Koppen
·
K
Hästvård Min häst visade lite orenhet bak för några dagar sen... Så stallägaren kollade upp henne igår.. Hon är ganska duktig på de där med...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Kelly
·
S
Foder & Strö Håller på med ett arbete i skolan om hö. Skulle nu vilja få lite fakta av er som fodrar med endast hö. 1. Varför fodrar ni med hö...
Svar
6
· Visningar
2 720
Senast: Blue_Jewel
·
M
Foder & Strö :bump: Mitt fullblod har stått läääänge nu pga.olika hältor.Äntligen är han sk.friskförklarad.Nu är det så att hans muskulatur har...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Antiqua
·
Hästvård Hur gör ni om häste tappat en sko? Rider ni ändå? Vi ska till ridhuset imorgon och träna. En av hästarna som ska med har tappat ena...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Bison
·
P
Hästvård Hejhej! Jag undrar om det finns någon som kan berätta om llite olika strech och massage grejer man kan göra själv? Är mkt införstådd...
Svar
8
· Visningar
2 155
Senast: Molekyl
·
Hästvård Vad är de egentligen? Jag vet var de sitter och hur de ser ut :smirk: men vad ÄR de för ngt? Och varför uppkommer de, t ex efter hårt...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: rocki
·
I
Foder & Strö Om ni skulle få möjligheten att komponera ett eget fodertillskott, vitaminblandning el dylikt vad skulle ni då vilja ha med för...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Hei Hva slags råvarer inneholder mye protein? hvilke har lite protein? :confused:
Svar
4
· Visningar
644
Senast: Antiqua
·
Hästvård Någon som hört talas om att ge hästar Magnesyl ?
Svar
8
· Visningar
3 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp