Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Min häst vägrar äta nåt annat än havre till kraftfoder.Köpte ett svindyrt foder idag som de flesta hästar älskar, men nej då inte min...
2
Svar
21
· Visningar
1 386
Senast: marina w
·
Foder & Strö Hej igen. Jag har ett D-ponny-sto på 16 år. Hon äter 7 kg hö om dagen och 1 kg silage i hagen. Vårat hö är inte sådär jättebra, och...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Fenissimo
·
Foder & Strö Hej, Jag har gett B-vitaminolja till min D-ponny-sto nu i 2 veckor, eftersom att hon fäller så otroligt mycket och är lite sur och...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Jag misstänker att min häst kan ha brist på någon vitamin eller liknande. Nu när han fäller vinterpälsen har huden börjat "mjälla" på...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: pannkakssmet
·
Foder & Strö om det är en tex mycket varm sommar, som minskar tillväxten på näringsrikt gräs/bete över huvud taget? vad för kraft använder ni för att...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: mackan
·
M
Hästvård Var hos equiterapeut med min häst i veckan. Då sa hon att hon tyckte att han var väldigt kort i fötterna och sen till min häpnad såg jag...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: marina w
·
Hästvård Vilket är effektivare mot ledinflammationer? Varför använder man ibland det ena och ibland det andra? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
1 818
Senast: Colombia_Girl
·
J
Hästvård är det nån som har hört talas om att överben kan flytta på sig?:confused:
Svar
2
· Visningar
621
Senast: jump_
·
C
Hästvård Förra året körde jag individuella träckprover på hästarna och då hade de båda mycket lite (enligt Vidilabs definitioner, 0-100) av jag...
2
Svar
24
· Visningar
5 185
Senast: Madick
·
G
Hästvård okej, självklart så har det kommit ringorm till stallet (faasen)! :mad: hur ska jag göra? måste jag tvätta ALLT innan jag åker till...
Svar
8
· Visningar
785
Senast: lundsbo
·
M
Hästvård Är det några som vill tipsa hur man bygger upp bogmusklerna mer, tax. vilka övningar osv. tacksam för svar!
Svar
3
· Visningar
1 645
Senast: Koppen
·
Hästvård Hej! Jag undrar om någon vet hur man ska tvätta rent en box som en ponny med löss använt. Ska man han något speciellt rengöringsmedel...
Svar
6
· Visningar
1 159
M
Foder & Strö Någon mer som använder det på sin/sina hästar ? Hur tycker ni det har funkat ? Fick nämligen tips om att använda det av ET:n som vi har...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Marika
·
P
Hästvård Min mamma har en foderhäst och det är så att han har flera hårda knölar på ryggen och vid manken, ganska små också. Ingen vet vad det...
Svar
10
· Visningar
1 332
Senast: Palema
·
L
Foder & Strö Fick hem ett sexårigt sto igår som stått på lastbilen i 12 timmar. Helt mör förstås. Innan har hon stått en vecka i södra Sverige, innan...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Hannely
·
F
Hästvård Har en foderhäst som skenar och stressar upp sig så fort man sitter på ryggen. ALLT på hästen är kontrollerat och röntgat och det finns...
Svar
2
· Visningar
1 460
H
Hästvård Den hovslagare jag har nu är helt underbar (läs; har ett otroligt tålamod och får hästen riktigt lugn och fin) med min nippriga pålle...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: heylan
·
Foder & Strö jag undrar om denna foderstaten är dålig på ngt sätt för en 4 åring..med detta menar jag om han inte kan växa ordentligt... morgon...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: linnsan
·
Hästvård Hur tycker ni man ska använda salicylsyrevaselin på mugg? Hört flera olika åsikter om det. Låter ni det sitta kvar eller tvättar ni bort...
Svar
14
· Visningar
14 460
Senast: Molekyl
·
Foder & Strö Min häst går nu i en hage där det är mycket sand, med risk för att få sandkolik. Vad jag vet har han aldrig haft det tidigare, men sen...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp