Sv: Eggersman

Bara en liten kort kommentar... Firman som tidigare tog in Eggersmann i Sverige har precis lanserat ett egentillverkat foder, kanske inte ska nämna namnet här, en liten hint är att det nämns i Red Mills-tråden ;). Om nån vill kolla och jämföra... :)

Mvh Cissi
 
Sv: Eggersman

Okej , det står att en 1-1,5 h arbete per dag så ska man ge 1-3 kg endast av high energi`n då.
 
Sv: Eggersman

vad bra , Stella får nu High Energi och hon är helt tokig i det... hon tycker verkligen om smaken :)
 
Sv: Eggersman

Nja...men skall det vara riktigt rätt får du ju räkna om hela foderstaten. Underhållsbehov täcks av grovfoder och sedan kolla hur hårt du tränar hästen och se hur mycket extra som behövs och sist då hur mycket av detta extra som du skall ge i form av High Energy. Du kan ju bestämma själv om du vill ge bara en del eller större delen av kraftfodergivan i form av High Energy. I mitt fall kombinerar jag High Energy och havre. Det som producenten skriver på påsen är ju bara en generell rekommendation.

Dessutom påverkade ändringen High Energy från havre vitamin/mineralgivan eftersom HE innehåller en massa mer än vad havre innehåller.
 
Senast ändrad:
Sv: Eggersman

Någon som har erfarenhet av Eggersman Aminoral

Vill prova det för att understödja muskeluppbyggnaden på hästen, men vill inte att det skall göra att hästen får överskottsenergi. Nu är det ju enbart protein i denna produkt, men har ni någon erfarenhet av att det får effekten av att hästen blir "högvarvad"? :confused:
 
Sv: Eggersman

tack för det cidergirl, men pinsamt nog hittar jag inte dit! har för mig att det var en tråd om muskelsättning, men jag hittar den sjutton inte. Kan du ge mig en ledtråd...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 369
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 993
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp