Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Kanske jättekorkadade frågor, men måste få lite klarhet i det :o . På freefarms fodertest står det ju längst ner i "resultatrutan"...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: pinky
·
Hästvård Min pålle 15 år har rent ut sagt för j***a ful päls just nu. Han hr alltid varit lite sen medfällningen men i år är det extremt. Alla...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Sparf
·
Hästvård Har förr använt switch pour on på båda min hästar, men jag tro inte att det passar så bra på araben..Hon har varje vinter tappat päls...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: lectris
·
Hästvård Hur visar sig magsår på hästar?
Svar
4
· Visningar
815
Hästvård Nån som vet vad det kan vara för nåt när hästen typ rycker i hela kroppen när man lagt på saden? står stilla med alla benen men hela...
2
Svar
26
· Visningar
2 009
Senast: rocki
·
T
Foder & Strö Då jag köpte henne i höstas var hon rätt seg. Hur snäll och lydig som helst, men seg. Ingen vilja likom. Dåligt musklad, ingen...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: trollet123
·
Hästvård Min ponny har helt plötsligt börjat markera när man trycker vid den här punkten på ryggen. Hon svankar riktigt ordentligt, så...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: 333
·
L
Hästvård Känner någon till problemet att hästen inte kan lyfta sin svans efter t.ex. transport. Jag har just fått hem ett sexårigt sto som...
Svar
17
· Visningar
3 453
Senast: Palema
·
T
Hästvård Håller på att i tankarna fatta det svåraste beslut jag tagit, att avliva min gamla älskade tant efter sommaren. (26 år, halvblod, fräsch...
2
Svar
24
· Visningar
4 704
Senast: sofflan82
·
Foder & Strö Jag blir helt förvirrad av att man nu ska analysera sitt grovfoder. I mitt stall har vi fyra hästar, alla hästar har olika hö. (vi...
Svar
12
· Visningar
820
Senast: heidi maria
·
M
Foder & Strö Jag blir inte klok på allt det här. Ja som sagt jag har ju haft problem med foderstat och hösilage med dåligt protein värde och ja allt...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: marti130
·
Hästvård Hej!! Jag har ett sto som är 18 år gammal pga av fång och dräktigheter har hon blivit mycke stel i benen. Hon har hårda gallor på...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag har hört att cementgolv inte är bra för barfota hästar, pga att det suger ut "vätskan" i hovarna. Jag har själv märkt att det blir...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: attempt
·
S
Hästvård Mitt pensionerade sto ska gå på bete med ett dräktigt sto i sommar, bör jag vaccinera min häst mot virusabort ? Hon har ingen kontakt...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Är det någon här som ger sin häst Chevinal Plus? Det innehåller ju ingen kalk, så jag antar att man ska ge det vid sidan om. Hur mycket...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: attempt
·
L
Foder & Strö Hej Ni kunniga på området (me being a dummy ;) )....Om man vill gödsla i beteshagar hur skall man gå till väga? Det gäller c:a 2...
Svar
12
· Visningar
15 766
Senast: mirage
·
N
Hästvård jag är skötare på en 2åring..och hon gick inte igenom vetrinärbesiktningen utan hon hade 1/2 grad hälta vb vad ska man göra för att hon...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: Namarra
·
A
Foder & Strö Satt idag och studerade foderkammaren i stallet... Då började jag fundera på Müsli, som ganska många i stallet ger sina hästar...
Svar
16
· Visningar
1 155
Senast: PÄMMI
·
V
Hästvård Har en kompis som kör sin shetlandsponny på asfallt. Det går hur bra som helst, och han är skodd fram. Kan hon då även trava och...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: Vikki
·
L
Foder & Strö Har ett 6årigt sto som vi haft i 2 månader.Hon är 168 o ädel mot d magra hållet.Nu får hon ca 15 kg ensilage,lite betfor med foderjäst...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp