Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Undrar bara om man kan helklippa sin häst nu, eller är det helt fel? Vad kan hända om man gör det? Tacksam för sakkunniga svar! :)
Svar
1
· Visningar
634
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag har varit och tittat på en galoppör som jag blivit förtjust i. Det är en valack som är 8 år. Han har gått många löp och sprungit...
Svar
17
· Visningar
1 585
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har efter träckprov avmaskat mina hästar mot bandmask ( hade ingen annan mask), medan dom gick kvar i sin vinterhage. Nu är det...
Svar
17
· Visningar
1 246
Senast: Inte_Ung
·
Q
Hästvård Jag har en fundering:confused: på vilka tider folk släpper ut och tar in sina hästar och när ni brukar släppa dom på sommarbete och hur...
Svar
9
· Visningar
2 609
Senast: Marie_K
·
Foder & Strö I våran klass håller vi på med jordbruk, spannmål, grovfoder, olika sorters gräs mm. Vi fick välja olika saker att ta reda på, så nu ska...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Black_Moon
·
Hästvård Jag har som tur var haft frisk hästar hela mitt liv och endast används lera (Jenka luktande - tror det var värmande) och arnika liniment...
Svar
14
· Visningar
3 035
Senast: matjo537
·
Hästvård Träckprov, detta eviga tjatande om träckprov. Nåja efter mest Maskalenas varma tal för träcksprov så skulle Inte_Ung skrida till verket...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Hej! Jag gillar detta foder och använder det till ett par av mina hästar, problemet är att vi har flyttat 30 mil från göteborg till...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Teilani
·
W
Foder & Strö Om man gödslar med riktig vallgödning på betena, när kan man släppa hästarna på det betet då???
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: Warmia
·
J
Hästvård Kom att tänka på det för ett tag sen. Min tant hade förra året en knottallergi, men hon mådde fysiskt dåligt då. Eller ja, hon kunde...
Svar
16
· Visningar
1 410
Senast: j3nnif3r
·
P
Hästvård Hur behandlar man mugg som börjat gå upp på skenbenet lite? Alla i stallet säger olika, vissa säger att man ska använda helosan och...
2
Svar
22
· Visningar
1 987
Senast: ida.kar
·
S
Foder & Strö Hur hög kan ca/mg-kvoten bli utan att det är skadligt?? Har hört att den i alla fall ska komma upp i 2,7 men om man har 3,1 då? Är detta...
2
Svar
20
· Visningar
1 672
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Har väl i princip blivit idiotförklarad i stallet eftersom jag har ridit min häst med barfotasko på ena fram eftersom han har tappat den...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: emindy
·
S
Foder & Strö Beställde munkpeppar för ett tags sen som kom idag. Mitt ena sto blir inte så rolig att rida när hon brunstar. detta märktes väl på en...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Och_Aye
·
B
Hästvård Ska man alltid avmaska med Ivomec till dom som ska föla ?
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Vet NÅgon Va Kraft Plus InnehÅller O Va Det Är Bra Till?????
Svar
1
· Visningar
681
M
Hästvård Vi har fått en ny häst till stallet. Vi tyckte att de va lite skumt att hon bet sig själv i benen så hon börja blöda, stog å sparka...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: emindy
·
R
Foder & Strö Hej, hoppas på lite hjälp här...;) Jag har nu bubbas på fri tillgång på hösilage innan gräset börjat växa ikapp.:crazy: Nu i...
Svar
8
· Visningar
795
Senast: hillevie
·
Hästvård När jag longerade min islandshäst tyckte jag att han såg lite underlig ut. Är det någon som skulle vilja titta och kommentera...
2
Svar
39
· Visningar
2 510
Senast: anhe
·
P
Foder & Strö Vad ges det för?
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Pixies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp