Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö om man har en häst som äter så långsamt att man måste stå å vänta på han vid utsläpp och som inte får i sig den mängd den ska ha i hagen...
Svar
12
· Visningar
2 032
Senast: Naggur
·
S
Hästvård Min valack på 22 år har gått och blivit halt,har varit det i en vecka nu.Hade ut vetrinär efter 2 dagar som sa att det antagligen var en...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Prick
·
N
Hästvård jag är skötare på två hästar en unghäst på 2år fullblod/halvblod sen den andre är 8år fullblod sprungit på banan jag rider inte än sen...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Namarra
·
Hästvård Har en fundering, det är så att min häst (fux) sen flera år tillbaka har små vita prickar i pälsen... dom e typ ½cm stora och han har...
Svar
17
· Visningar
7 487
Senast: jolene
·
Hästvård hittade en knöl på min unghingst när jag skulle kolla om kullorna hade ramlagt ner .... vad kan det vara ..ett insektsbete...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: zazza girl
·
Hästvård Frågan kom upp i en annan tråd, men eftersom jag inte fick något svar i den tråden så provar jag här. Ni som har stor erfarenhet av att...
Svar
17
· Visningar
10 157
Senast: emindy
·
Foder & Strö Ni som bara utfodrar era hästar med hö (fri tillgång), vad ger ni för mineraler och vitaminer? På vintern syftar jag på nu.
2
Svar
29
· Visningar
1 935
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Nu till betessäsongens intåg vill jag börja ge någon form av stabilisator för mage/tarm till hästen, som är extra mottaglig för fång i...
Svar
4
· Visningar
1 717
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård Har en lippizanerkorsning född -01 som är brännmärkt på höger och vänstersida på halsen med nummer, bokstäver och något tecken. Undrar...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: Elisha
·
Hästvård Efter ännu en träning där hästen i början av passet gått verkligen kanon och sista halvan bara lägger av blir det kliniken nästa för...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: PandoraTrial_Ox
·
P
Hästvård För er som har hästar med stålröta eller något åt det hållet,. hur jobbigt är det inte med att kleta in kletig kära som fastnar...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: PandoraTrial_Ox
·
F
Hästvård Vad är symptomen? Oddsen att bli friska(hur lång tid tar det ungefär?)? Orsak? Sammanfattat...Vad är slinger egentligen? /...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: Lena_B
·
Hästvård Häst nr 1: Tävlingshäst 8 år som går i rasthage som mockas 2 ggr i veckan. Hur många gånger om året och när? Med vilket preparat...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Madick
·
H
Hästvård jag läste i en hemma-kur-tråd att någon använt a-fil mot mugg. jag har en kuse kvar med lite mugg som inte verkar vill ge sig. hur...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Han_naH
·
B
Foder & Strö om en häst nu kan få korsförlamning av foder, vilket sorts foder är det då, energi, protein?? eller är det pga för hastigt foderbyte???
Svar
12
· Visningar
2 619
Senast: krambanan
·
Hästvård Bakgrund: Min häst hade varit mer eller mindre igång hela tiden, utan längre avbrott, i sju års tid när hon fick fång och pga detta fick...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Raven_
·
Hästvård Om våra hästar nu bara har bandmask, hur avmaskar man då? Vi ger ju såklart en dubbel dos Banminth nu, men sedan då? Dubbelt igen om...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Vilket sänker ni först...kraftfoder lr grovfoder? Jag tänker att det är bättre att sänka kraftfodret och låta grovfodert vara kvar för...
Svar
17
· Visningar
2 103
Senast: attempt
·
K
Hästvård Min ponny har redan fått sina första festingar och hade hemskt mycket i sommras... Var två stycken och plockade i en hel timme från...
Svar
12
· Visningar
947
Senast: katastrofen
·
Hästvård Fick svar på träckprovet och det var nollor rakt igenom. Vill inte hålla på och avmaska i onödan då hon är fångponny. Hon går ensam i...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp