Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Har en häst som har varit spänd i halsen sedan jag fick honom för ett par år sedan. Musklerna på nedre delen av halsen är stenhårda på...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 209
Senast: vickan
·
E
Hästvård Brukar ni fläta er hästs svans? Är det för att den ska bli lockig eller inte slitas lika mycket? Bara nyfiken:)
Svar
10
· Visningar
1 236
Senast: lundborg
·
Hästvård Om en häst har tätt mellan tornutskotten i ryggen där sadeln ska ligga, kan den ridas som vanligt ändå?
Svar
10
· Visningar
1 678
Senast: bsmx
·
R
Foder & Strö Jag skulle behöva banta min kära pålle, problemet är bara hur! Han är under igångsättning efter att ha stått skadad sen nyår. Han...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: milly
·
E
Hästvård Man har ju alltid fått lära sig att inflammation ska behandlas, men tar inte kroppen hand om den själv om hästen tillåts att vila? En...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: Equine
·
Hästvård gör min häst. fast bara på ridbanan, efter ett halvt varv, första traven. två eller tre hostningar, sen frustar han, sen är det...
Svar
12
· Visningar
1 172
Senast: lundborg
·
F
Hästvård Hej! Hur har ni satt igång era hästar efter en knäledsinflammation och hur länge har det tagit innan ni har kunnat börja sätta igång...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Pauling
·
Hästvård Kan man göra det när det är så här varmt? om man gör det tidigt på dagen så hinner det torka till natten? Min häst har mjäll å det...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: fälttävlansnörd
·
S
Foder & Strö Minskar hösilagets näringsvärden när det torkar? och i såfall, hur fort? Alltså, om man packar upp hösilaget i säckar så det hinner...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: Sock
·
M
  • Låst
Hästvård Va ska man göra när man hyr in sig i ett stall och vi är bara 3 st, min häst halka i hagen när min kompis flytta in med sin häst, dom...
2
Svar
26
· Visningar
2 232
Senast: supergladis
·
M
Hästvård Drog av skorna på hästen nu när marken blev mjukare, han har bra hovar och har gått barfota innan. Nu var vi ute och skrittade på en...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: ii-d-a
·
B
Foder & Strö Jag fick ett problem i helgen, min häst fick kolik och var i ganska dåligt skick. Vet trodde att det berodde på att jag håller på att...
Svar
16
· Visningar
1 179
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hjälp mig vad är detta? Min häst har fått en galla på insidan höger fram. Strax nedanför knäet, mellen skenan och djupa bösenan. Denna...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Muppe00
·
I
Foder & Strö hej! min häst brukar vara torr och stövig i pälsen men har blivit riktigt fin nu när jag gett vetegroddsolja. dock har han långa grova...
Svar
6
· Visningar
1 571
Senast: kryptisk
·
O
Hästvård Min häst är ju som alla vet världens underbaraste :love: Det som gör mig hemskt ledsen just nu är att hon markerar på ett framben. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 160
Senast: Widerberg
·
V
Hästvård ja vänner nu behöver jag lite tips min lilla älskling :love: nej jag talar inte om gubben utan förståss om hästen när jag nu är...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: jjeg
·
M
Hästvård I år tänker jag börja bekymra mej över den små :devil: tidigt!! Vilka metoder fungerar bäst för er? Har ju ett varmblod som...
Svar
9
· Visningar
1 922
Senast: Korven
·
Hästvård Min kompis avmaskade sin häst med Noromectin för 1½ vecka sen. Hon har nu kommit på att hästen troligen har bandmask (nån annan häst i...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Madick
·
E
Hästvård Behöver lite råd! Min häst har antagligen trampat sig när jag ridit, har hänt flera gånger senaste tiden att han har blodiga sår på...
Svar
9
· Visningar
790
Senast: Lillknoddas
·
Hästvård För en tid sedan var jag ju superorolig för min häst som gick så konstigt... Slet ut jourveterinären en lördag för att konstatera en...
2
Svar
32
· Visningar
4 227
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V