Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min kompis avmaskade sin häst med Noromectin för 1½ vecka sen. Hon har nu kommit på att hästen troligen har bandmask (nån annan häst i...
Svar
15
· Visningar
1 259
Senast: Madick
·
E
Hästvård Behöver lite råd! Min häst har antagligen trampat sig när jag ridit, har hänt flera gånger senaste tiden att han har blodiga sår på...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Lillknoddas
·
Hästvård För en tid sedan var jag ju superorolig för min häst som gick så konstigt... Slet ut jourveterinären en lördag för att konstatera en...
2
Svar
32
· Visningar
4 207
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Mitt sto fick föl för 2 år sedan som avvändes helt när han var runt 1½ år (vi hade stora problem med det så det är därför det blev så...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: _moa_
·
Hästvård Ett par-tre hästar i stallet har problem med tunna, sviktande sulor och strålröta, varav min är en. Försöker hålla rent i hoven och...
2
Svar
24
· Visningar
3 557
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård Hejsan! Jag vet en häst som fått en spricka i hoven, hon undrar vad man ska göra åt det, vet ni ? ska man ha på nånting eller...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: Lazio
·
E
Hästvård Vilket i sig är normalt, men hon gör det väldigt mycket... Så fort jag ställer henne på gången eller om hon får tillfälle i boxen (om...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: 333
·
R
Hästvård Vet av en häst som har en skada i bogen .. Jag vet inte så mkt om just själva skadan eller hästen. Hästen är en kallblodstravare född...
Svar
10
· Visningar
2 634
Senast: Inte_Ung
·
O
Foder & Strö I mitt stall florerar rykten om att Krafft mineraler, tex Miner Blå kan ge foderstrupsförstoppning. Jag är som vanligt skeptisk till...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Ilion2
·
H
Hästvård Vi har inte hunnit gjuta platta än som kommunen vill att vi ska ha och funderar på att mocka i säck och bara ställa undan. Är det...
Svar
12
· Visningar
1 970
Senast: Ilion2
·
Foder & Strö Jag ska snart flytta till en ridsport anläggning. :) Just för att jag tänkte satsa på min ridning. Har ett fullblod som har svårt...
2
Svar
24
· Visningar
2 034
Senast: doris
·
Foder & Strö min två åring ha tappat rätt så mycket i hull.... han få 1 kg kross havre och 1 kg betfor på morgonen och på kvällen få han 2 kg kross...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Ello_knott
·
M
Hästvård Har fått förrättningsunderlag från förra veterinärbesöket men jag tycker inte att det stämmer riktigt. Någon som kan förklara vad dessa...
Svar
5
· Visningar
797
Senast: Kirre
·
Hästvård ... hur uppkommer egentligen en pålagring??? Varför uppkommer den? Och vad är oftast prognosen?
Svar
10
· Visningar
1 999
Senast: mackan
·
W
Hästvård Igår när jag gick igenom min nordsvensks hovskägg grundligt hittade jag något mycket märkligt... På insidan av höger bak en lite bit...
Svar
12
· Visningar
1 540
Senast: CallMeAce
·
Hästvård Hur räknar man ut hästens vikt? Jag har kunnat det förut, men det står helt stilla nu. Man mäter väl bröstomfånget och multiplicerar dte...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: attempt
·
M
Hästvård Behöver goda råd... Har tänkt att köpa min foderhäst, 13års hbl sto som mest skrotat o haft bebisar men vid bes i dag visade sig att...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: Inka-90
·
Foder & Strö eller är hon bara bebis? Mitt 2-åriga halvblodssto verkar ha ett ganska ljumt intresse för mat. Hon petar i sig ca 5 kg hö och 1 kg...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård Mina småpojkar åker iväg på sommarbete om några veckor, jag gjorde träckprov på dessa och den enda visade väldigt höga värden av...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Madick
·
M
Hästvård Heej :) jag har en häst som har solexem. jag undrar om det finns någon som vet vad man kan göra åt detta. har provat olika salvor och...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Borkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp