Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Finns de hos Hööks? Eller är det någon som kan tipsa om de finns att köpa någonstans i Gävle? Så FORT som möjligt!!! /Tack
Svar
2
· Visningar
579
Senast: asmodeus
·
E
Hästvård I fredags red jag min häst, och då mådde hon helt bra, inga problem. I lördags var det medryttarens dag och hon kom klockan 11 för att...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: hillevie
·
M
Hästvård Tänkte göra om ett av våra förråd och anväda det som skydd till hästarna. Nån som har nån erfarenhet och vet om ett skydd kan hjälpa mot...
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: Nicke
·
I
Hästvård jag har en gammal D-ponny som de senaste dagarna har låtit konstigt när han travar eller galopperar. Han andas typ ansträngt...Undrar om...
Svar
15
· Visningar
1 245
Senast: InnerVision
·
S
Hästvård Vi undrara om lunginflamation smittar från hästar till hästar?? :( Då våran häst hostade jätte mycket i morse, och det är än häst i...
Svar
18
· Visningar
1 263
Senast: marre_86
·
B
Hästvård Mina ston har blivit mycket knottbitna de senaste dagarna, framför och omkring juvret. Det ena stoet har ett 3 dagar gammalt föl och det...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Bazooka
·
M
Hästvård Hej igen... några av er kanske har läst det jag skrev sist, Köpa häst med hälta... Tack alla ni som svarat! Har bestämt mig för att...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: millou
·
Hästvård Min 1 åring var i morse när jag kom ut i hagen . Helt svullen inga ögon bara små strimmor. Nos nosrygg Hela huvudet i stort sett. Var...
Svar
3
· Visningar
1 806
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Ena ponnyn fick hosta för ett tag sedan. Konstaterade att hon troligtvis ätit av dålig halm (dammkänslig). Fick slemlösande medicin och...
Svar
2
· Visningar
2 091
Senast: Mysen
·
Hästvård Mitt russ fäller inte lika mycket längre men han har fortfarande en hel del vinterpäls kvar. Finns det några saker man kan göra så han...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Krulidut
·
S
Hästvård Funderar på att köpa häst/vara fodervärd i höst. Jag går nu 2:a året på ett natrubruksgymnasium, NV-häst. Velar fram och tillbaka om...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: smultroonbarn
·
F
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst krafft groov nu och undrar om jag kanske bör kombinera det med tex krafft müsli ? Häste i fråga går just nu...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: fimichi
·
H
Foder & Strö Kan man byta rakt av fr krafft sport till groov? Har tidigare gett sport + korn, men nu har min häst börjat pilla bort kornet och äter...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: suisyola
·
J
Hästvård Min d-ponny såg hemsk ut när jag hämtade henne i hagen i lördags. Såg precis ut som myggbett over hela kroppen.. Även en annan häst i...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Nu när gräset börjar komma fram så vill man ju gärna ut och beta, och så kom jag att tänka på att alla andra år så har hästarna jämnt...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: doris
·
Foder & Strö Hippos hemsida fungerar inte och jag behöver värdena för Hippo Basic och Hippo Breed. Är det någon som har dom uppskrivna? Kan man ge...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: diabla
·
V
Foder & Strö Studerade min sköthäst idag när han åt hö.. Han tog en tuss hö och la den i vattenhinken, sen stog han och tugga över vattenhinken...
Svar
15
· Visningar
966
Senast: Pia
·
Hästvård vår grannes häst har utläkt spatt och är triangel märkt då hon kan börja halta då och då när man rider henne. nu är hon helt ok igen...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: MarieSu
·
Hästvård Vi tänkte släppa ut hästarna över nätterna från och med nu. Det har varit runt 7-10 grader varje natt den senaste veckan och på dagarna...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: moonlightgarden
·
B
Foder & Strö Min häst är väldigt bråkig, han tror att han som han vill och han gör bara som jag vill när han känner för det :p Jag fick ett tips av...
Svar
11
· Visningar
2 120
Senast: Krockodil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp