Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har letat bland gamla trådar men inte hittat nått. Undrar om det är likadant med stelkrampsvaccinering som influensavaccinering...
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: Vili
·
K
Foder & Strö .. elr ja hyggliga problem jag ska ha en sommar häst som heter Okey han är en 18 årig Connemara och vallack han har lite problem med...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Krulidut
·
Hästvård Vilket medel är det jag ska ha om jag avmaskar nu?:confused: Hästarna ska byta hage...:) Tacksam för snabba svar!!
2
Svar
26
· Visningar
1 676
Senast: Zebung
·
B
Foder & Strö Skulle i så fall vilja veta vad ni, eller rättare sagt hästen tycker om det? Ser det gott ut? Doft? Stora volymer? Pris? Funderar på...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Eastwick
·
C
Hästvård Hej Jag undrar, har en 2 åring med vit mule. Han bränner sig lätt, har redan bränt sig vid ett par tillfällen i vintras när det var...
Svar
15
· Visningar
1 304
Senast: Oktiv
·
V
Foder & Strö När jag rensade bland mina hästsaker hittade jag en tunna med mineralfodret RaceWays. Den blev kvar när jag sålde hästen i oktober. Sen...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Björk
·
E
Foder & Strö Hej! För att fatta mig kort: När släpper ni era hästar på sommarbetet (och var bor ni då)? Har ni några riktlinjer som ni följer och...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: doris
·
T
Hästvård Efterlyser tips på hur jag ska få min häst att äta carragen, han tycker att det är jätteäckligt och jag förstår honom. Har prövat att...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: AnnikaH
·
Hästvård min unghäst ha varit på atg innan jag köpte han och sen efter med mig.... och nu undra jag om jag få ha tillgång till dom papprena...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: Lillo
·
N
Hästvård han rids oftast 4dag/v men nu har han ståt i ca 2veckor för han tappar skor hela tiden när man rider....Detta får han även om han...
Svar
12
· Visningar
1 043
Senast: Namarra
·
Hästvård Vad använder ni för att hålla flugor och bromsar borta från fölet och stoet när hon ger di? Man vill ju inte hälla på vad för giftigt...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Trissa
·
Hästvård Detta kanske är lite tidigt, men är det någon som kan något recept på hemmagjort myggmedel? Även andra hemmakurer vore kul att få reda...
Svar
6
· Visningar
2 634
Senast: Eeiram
·
N
Foder & Strö Nu har jag provat ALLT känns det som. hästen vägrar äta loppfrö. har blandat i betfor, i vanliga maten, i äppelmos, torrt osv. han vill...
Svar
17
· Visningar
1 725
Senast: Naggur
·
C
Hästvård Vad gör ni för att slippa alla flugor på sommaren köper ni flugmedel å sprutar?:crazy: Blandar ni något eget har ni något tips...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: Charlie-Boy
·
M
Hästvård Hur ser man om en häst är has-trång? Går haserna mot varandra då? Lägg gärna in en bild! Är det en sämre häst (ridmässigt...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: 333
·
T
Foder & Strö Hur mkt kan man räkna med att hästen får i sig energimässigt utav gräset nu? Han går ute minst 12 timmar och det finns mycket gräs så...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: wrangler
·
Hästvård Någon som vet varför hjortronsolja blev förbjudet?
2
Svar
30
· Visningar
6 357
Senast: aker
·
Hästvård Vad är det för "klumpar" i ögat? Stör det hästen?
2
Svar
36
· Visningar
5 642
S
Hästvård Hej! I helgen ska vi i vårt stall diskutera avmaskning inför hagbytena. Nu undrar jag om ni kan hjälpa mig att hitta information...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hej! I helgen ska vi i vårt stall diskutera avmaskning inför hagbytena. Nu undrar jag om ni kan hjälpa mig att hitta information...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp