Hästarna ute på natten nu.

Sv: Hästarna ute på natten nu.

Haha, jag ser bilden framför mig. och när man kommer så bara tittar dem på en och stönar ljudligt :D.

Våra får nog näästan lika mkt havre på sommaren men å andra sidan så har inte vårt bete så bra näring. och det är en unghäst och en gammeltant som det handlar om så.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

*knapprån*

Min är inne om nätterna fortfarande, men enda anledningen är att jag är rädd för att hon ska falla ur för mkt :( hon har börjat visa dom tendenserna trots att jag ökat på fodret, så jag vågar inte släppa ut riktigt ännu. Men det blir nog efter helgen tror jag, fast dom får nog gå in mellan 20 - 23 och äta kvällsmat och så slipper dom den värsta insektsplågan.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Muppe00 skrev:
Det är en sak till som gör att vi väntar med att släppa dem på nätterna. Jag gillar inte att ha dem ute en del nätter och sen ta in dem om det blir sämre väder. Vi väntar helt enkelt tills vädret är stabilt och de kan vara ute helt och hållet.

Här brukar vädret aldrig vara speciellt stabilt, ena dagen ösregnar det och andra är det strålande sol. Så jag tar aldrig in om det regnar (eller jo, om jag ska iväg någonstans eller om det åskar) utan dom får klara sig med vindskydd och regntäcke.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Två av mina hästar är ute..dom trivs bra, går ännu i sin vinterhage då betet måste växa till sig lite mer i sommarhagarna.
Mina två andra är inne på natten, dels för att den lilla ponnyn får man ta det lite försiktigt med, stoet som han går med behöver sitt hö för att få i sig tillräkligt...
jag vet lite dålig kombination men ponnyn går inte ha med vissa hästar...:smirk:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Kissing Spine skrev:
Haha, jag ser bilden framför mig. och när man kommer så bara tittar dem på en och stönar ljudligt :D.

Våra får nog näästan lika mkt havre på sommaren men å andra sidan så har inte vårt bete så bra näring. och det är en unghäst och en gammeltant som det handlar om så.
Funny jobbar hela sommaren så hon behöver lite...mest för att mineralerna ska komma i;) Lilly växer fortfarande men hon klarar sig lätt på gräset nu. Lägger ut en mineralsten i veckan.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Våra har gått ute i vinterhagen(stor m gräs) en vecka nu. Fri tillgång på hö, plus att de får sin vanliga kraftfodergiva uppdelat på 1 el 2 ggr per dag. Får då även stå inne nån timme, ffa min pålle utnyttjar den tiden till att sooova. Har fått svar på träckprov, så den ena ska bara avmaskas sen blir det betessläpp innan helgen:)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Tävlingshästarna får inte gå ut, dom går ute på dagarna mellan 8 och 17. Men fd tävlingshästen (som jag har kvar pga av att hon är min egen, vilket inga andra tävlingshästar är) som nu är inseminerad och dom gamla ponnyerna får väl börja gå ute om en vecka el nåt.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

vi har haft våra ute nu i nåra dar, utom de dagar vi ska träna dagen efter... (inte mitt påhitt):mad:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

"Min" häst har eksem så han går inne om nätterna. Alla andra pållarna går ute året runt ! Ifs är dt isisar men ändå :)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Ja, jag upplever att det blir lite hattigt att plocka dem ut och in från dag till dag. Helst eftersom mina verkar gilla att komma in på kvällen så känns det lite taskigt att ha dem ute några nätter och sen får de komma in - och sen ska de vara ute igen!

Om jag gör så, så står de och hänger vid grinden varje kväll och tror att de ska få komma in. :angel:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

ja, riktiga tjurskallar.... eller kanske bara bortskämda :angel:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

De har gått ute sen i söndags, jätteskönt för dem och oss. :rofl:
Vi har inte öppnat upp till beteshagarna, de går i samma som på vintern och får hö och kraftfoder som vanligt. Vilken härlig vecka :bump: sommar sommar !!!
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Våra hästar står ute natte tid nu.Så skönt för både dom och oss.Sommaren är här:)
 

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 730
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp