Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

3
  • Låst
Hästvård Fick hem min häst från en hippolog-student för ca 1 månad sedan, han hade varit utlånad på foder.. Problem; han var mager, spänd i...
2
Svar
33
· Visningar
4 198
Senast: Acacio
·
L
Hästvård Hästen hade ett sår på insidan av knät som blödde och vad mkt svullet och varmt?
Svar
12
· Visningar
959
K
Hästvård Vad heter hasleden på latin? Art tarsi? Kan inte hitta det, nån som kan hjälpa mig!?
Svar
6
· Visningar
2 768
Senast: knyttet
·
V
Hästvård Mitt snart 4-åriga halvblodssto reds in sent i höstas, då med skor i fram. Sen fick hon lite vintervila och skorna togs av. Nu har jag...
Svar
1
· Visningar
624
E
Hästvård Har ett sto som har ett stort sår, ca 20*25 cm på bringan ner mellan frambenen. Vi måste skydda det mot flugor, och har nu konstruerat...
2
Svar
21
· Visningar
6 621
Senast: axel
·
Hästvård Det är länge sedan jag skrev i tråden "Lös i magen del 2 " Hur är det med era hästar nu ? Våran klarade vintern bra med microbalansen...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: AnnikaH
·
I
Hästvård Hej, Vi var ju en hel drös här på Buke som hade hästar med diagnosen kotledsinflamation för några månader sedan. Nu undrar jag hur...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Ingrid och Lukas
·
N
Hästvård Jag behöver tips och råd för min häst! Han började hosta för ca ett år sen. Veterinären konstaterade astma. Fick utskrivet Ventapulmin i...
Svar
8
· Visningar
2 251
Senast: Fantasi
·
Hästvård Så här är det.. när jag rider från stallet så måste jag gå uppför en brant sandbacke nästan det första jag gör för att komma upp i...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: sannaaah
·
P
Foder & Strö har ett litet problem med mina hästar, som ibland blir ganska jobbigt. jag har 2 hästar, dels ett 21-årigt sto som brunstar väldigt mkt...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: piggis_83
·
B
Hästvård Hejsan! Min ponny har soleksem. Jag undrar om hon behöver ha eksemtäcke eller om hon kan ha flugtäcke. Vad är det för skillnad på...
Svar
9
· Visningar
3 224
Senast: Bellina
·
J
Hästvård Hej! Jag ska snart göra träckprov, men var/till vilken adress skickar man in träcket? Går det bra med en vanlig plastpåse som är...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Mynta2
·
F
Foder & Strö Jag blir så förvirrad! Har med hjälp av analys av mitt hösilage försökt reda ut vad jag skall ha för foderstat till min d-ponny, och...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: supergladis
·
C
Hästvård Har införskaffat Greenguards till båda hästarna i dag och nu undrar jag lite. Kan de få i sig så mycket att de klarar sig på gräset...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: arabia
·
J
Hästvård Hej alla! Jag köper snart (om besiktning går igenom) min första häst, från en ridskola där avmaskningen är lite "si sådär" har jag fått...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Jo_bo
·
M
Hästvård Jag har ett treårigt sto och hon är brunstig och går med en valack har gjort det hela tiden. Men för några dagar sen såg jag att han red...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: Molleelvis
·
Hästvård i dag när jag va i stallet så gick min valack och små svätte i hagen .. bara lite men många gånger.... kan han ha fått...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: zazza girl
·
D
Hästvård Min hästs bajs luktar verkligen skit. Inte normal bajs, utan riktigt illa och de andra i stallet har också lagt märke till det.. Kan...
2
Svar
32
· Visningar
7 037
Senast: Dundret
·
Hästvård Igår när jag skulle ta in hästarn på kvällen gick min häst konstigt. Jag ställde upp honom i gången och kände igenom honom. När jag...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: matjo537
·
M
Hästvård hej ! jag skulle vilja ha lite tips om ur jag tränar mitt stos överlinje ! De uppgifter jag har fått i från min tränare är att hon ska...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Missy och Vera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp