Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som vet vart man hittar det? Fick en ponny till stallet i förrgår som visade sig ha löss, läste då här att man skulle avmaska...
Svar
10
· Visningar
3 958
Senast: Sass
·
Hästvård Ska ta hem min nya häst på måndag. Vad ska jag avmaska henne med?? :o :bow:
Svar
3
· Visningar
604
Senast: Madick
·
M
Hästvård Vad är det för mask och vad ska jag ha för avmaskning. Innan betet i sommras gav jag honom nåt som heter fertavel eller nåt, sen gav jag...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: Madick
·
L
Foder & Strö Hej ! jag behöver lite hjälp av er alla här! Det är så att min lilla polle sätter inte muskler så som hon borde hon rids varierat med...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: lordsimson
·
Hästvård Hejsan! Mitt sto har flugtäcke på sig i hagen (med svansskydd) men ändå så har hon börjat få lite skorv i svansen nu när det är över 20...
Svar
5
· Visningar
2 287
Senast: Ouzo
·
Hästvård ...flugorna,getingarna,bromsarna,myggen,knotten alltså. Vad änvänder ni för flugmedel? För/nack-delar?
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Chima
·
Hästvård Till att börja med vill jag gärna framhålla att jag vet vad sökfunktionen är och hur man använder den. Saken är den att jag har tröttnat...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: Riley
·
Hästvård fast den inte är varm i hoven eller har puls?
Svar
4
· Visningar
848
Senast: supergladis
·
A
Hästvård Fick nyligen provsvar från Vidilab (de är ruskigt snabba :) - postade igår kväll, postlådan töms 18.00 och svaret kom nu) och min häst...
2
Svar
28
· Visningar
2 121
Senast: Rosie
·
S
Foder & Strö Är det någon av er som använder den sorten? Måste erkänna att jag provat att smaka på den själv och tyckte den var besk och äcklig. Den...
Svar
16
· Visningar
2 159
Senast: supergladis
·
C
Hästvård Har en nordis som har blivit helt förändrad när jag kommer för nära hans öron t ex när jag kliar honom, vid tränsning. Han fläcker upp...
Svar
1
· Visningar
1 480
Senast: Naggur
·
G
Hästvård Vi har haft en bra vinter med mkt snö och kanonfint underlag att rida på. Alla steniga stigar har varit toppenfina. Nu är ju den härliga...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Marika
·
Foder & Strö Min inackodering går på en hästmassage utb. o nu har hon "lärt sig" att om en häst är lite slö (tror det var så) så skulle man ge extra...
Svar
12
· Visningar
1 342
Foder & Strö Nu när det har blivit så varmt och sommaren snart är här tycker man ju att hästen ska fälla sin vinterpäls men icke. Vad kan detta bero...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: diabla
·
I
Hästvård Jag har en d-ponny som inte rör sig som han borde.. Och ingen hittar vad som är fel på honom, men ngt fel ÄR det. :confused: Det...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 178
Senast: Ida
·
Hästvård hur fixar/klipper man det?! Tips mottages tacksamt!!!!
Svar
19
· Visningar
1 559
Senast: Ragnhild
·
Hästvård Vilka har börjat ha sina hästar ute på natten nu? Våra har gått ute i två nätter nu. :) Sommar, sommar, sommar.. :love:
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 683
Senast: Mariah
·
C
Hästvård Skall vaccinera ponnyn mot influensa snart... vet kommer på en måndag och jag har dressyrträning på onsdag...hur är det?? skall man ta...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: lippan
·
Y
Foder & Strö Någon som vet vart man skickar och vad det kosta`r??:confused:
Svar
5
· Visningar
729
Senast: mumin
·
B
Hästvård Har fått svar på träckprov på 2 hästar som ska släppas ihop med andra hästar på varsit håll i sommar. Häst 1: stora/lilla blodmask...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: Blicken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp