Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vad ska man göra om ens häst har korkskruvar i svansen? Kammar ut dem 4 ggr i veckan men det hjälper inte. Har någon något bra tips??
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: Marie_K
·
C
Hästvård ja som rubriken säger... Strålbenshälta- berätta allt ni vet och kan om just detta, gärna prognos, diagnoser osv..:bump: Jätte...
Svar
14
· Visningar
4 535
Senast: Mumin_79
·
J
Foder & Strö Min lilla pålle har kommit på ett knep som gör att han kan få bort mineralerna ur maten,allt ligger kvar på botten på morgonen. Han...
2
Svar
21
· Visningar
1 449
Senast: nemesis
·
T
Hästvård Det som vi tror/trodde var transportsjuka har nu utvecklats åt ett annat håll med ännu mer hosta, inget snor alls dock men en böld har...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: tretjak
·
Hästvård Flyttade min häst till ett litet stall med min kompis två hästar.Ett sto och en valack(min är också valack)Släppte ihop dom utan några...
Svar
10
· Visningar
2 423
Senast: Boj
·
J
Hästvård :crazy: Har en liten shettis korsning i stallet som inte fäller av sin vinterpäls:confused: Det är ett litet sto på 3år. Man får stå...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: JenniferBatten
·
Hästvård jag har nu fått svaret. 550 EPG blodmask... odling är satt och jag får svar v 21. hur ska jag göra nu? vänta på svaret eller kan jag...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: tezzie82
·
Foder & Strö Det finns så himla mkt konstiga olika fodersorter nu och väldigt många ink mig själv är väldigt dåliga på vad olika saker är bra för...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: pulkaskurk
·
E
Hästvård Serös/serofibrinös artrit i falangled 1. Var på återbesök med fullblodet på klinik för 1 vecka sen. Hon har en 2 gradig hälta men det...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Lejonelle
·
A
Foder & Strö Min häst som väger 550 kg behöver ju 1.1mg selén. Jag har räknat ut att han får i sig 0.4mg genom foderstaten, alltså saknas det 0.7mg...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 287
R
Hästvård Hur smittas hästar av ringorm? och på hur långt håll kan det smittas vidare till andra hästar?
Svar
19
· Visningar
1 171
Senast: real_cowgirl
·
M
Foder & Strö Några frågor till er som använder greenguard hela dygnet när de går på betet : Hur mycket får de egentligen i sig, är det...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: matjo537
·
Hästvård Fick just ett samtal från en av mina stallkompisar.. Min häst har tydligen varit lös i stallet i natt och ätit kilovis med både havre...
Svar
5
· Visningar
980
Hästvård Vet inte hur det stavas. Men min häst har kanske et. Eq kommer på måndag. Någon som kan berätta lite om det? Vad symptomen är och vad...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Ireland
·
Hästvård ...därför är avmaskning onödigt? Pratade med veterinär i morse angående vår avmaskning, och nämnde då att vi brukar ge Ivermektin mot...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Madick
·
Hästvård en utav mina hästar har tappat päls på insidan av ena frambenet, en kal fläck stor som en handflata. han är varm på den fläcken och...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Inka-90
·
C
Hästvård Hur kan en häst få björnfot? Hur allvarligt är det? Sliter det mycket på hästens ben? Ja, hur fungerar det egentligen? Cantilda
Svar
8
· Visningar
2 388
Senast: ii-d-a
·
3
Hästvård Hej! Jag har problem med min medryttarhäst. När jag rider på volten så går hon inte på spåret, utan hon bara viker in mot mitten. Och...
Svar
19
· Visningar
909
Senast: 3mma
·
Hästvård Vad kan det bero på? Hästen har tidigare visat sej känslig för protein då den fick stora bulor. Fodret är ändrat men nu har SMÅ bulor...
Svar
4
· Visningar
1 013
S
Hästvård Har frågat under grundutb men ej fått ngt svar. Min unghäst snubblar till ibland på sitt svaga bakben, mest i skritt, är det detta som...
Svar
3
· Visningar
2 242
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp