Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag vet, ännu en tråd men jag har kollat övriga trådar och inte hittat det jag söker. Min fråga är om borrelia först kan ge symtom, läka...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: Kirre
·
H
Hästvård (Som man ger hästen i munnen) Vad heter den? Skriver vet. ut den på en vanligt recept så att man hämtar på apoteket?
Svar
10
· Visningar
1 999
Senast: Grapewine
·
A
Hästvård Kan sto som ännu ej fölat (bara ett par veckor kvar) få mjölkstockning? Väldigt svullen i juvrarna och väldigt varmt på o runt dessa...
Svar
4
· Visningar
2 717
Senast: aana
·
Foder & Strö jag germ in kille korn av den anledningen att jag hört att de är bra för hästar som behöver lägga på sig lite, han har gått upp en del...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: Shimzy
·
B
Foder & Strö Jag ska arrendera ett nytt bete f o m i sommar, på ca.4 ha.( vi är nyinflyttade på orten) Det är ett naturbete som inte går att...
Svar
13
· Visningar
1 981
Senast: sessna
·
F
Hästvård Idag var en av stallets hästar lite "off", pillade bara med maten och stod och "gäspade" som om ngt irriterade i halsen. Ena ögat var...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Inte_Ung
·
P
Hästvård Vad har ni på era hästar under sommaren ( ni som behöver )? När hästen inte har tillräckligt med pannlugg och flugorna irriterar ögonen...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: BIMM
·
Hästvård Grannbonden påstår att sådana där gula lappar som kossorna har i öronen även hjälper mot broms? Är det någon som har erfarenhet av detta...
2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: mizz
·
Foder & Strö Jag var och skulle handla nytt foder i måndags och såg till min förvåning att Hippo foder kommit ut med en massa nytt foder. Jag minns...
2
Svar
31
· Visningar
3 768
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård Min vallacks skap har blivit väldigt svullet. Jag har tvättat det ordentligt för någon dag sedan, men svullnaden har inte gått ner. Han...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Marie_K
·
B
Hästvård Undrar om de är någon som skulle kunna hjälpa mig.. Har ett halvblod som jag tränar dressyr på.. För ca 2 veckor sen skulle jag iväg och...
Svar
11
· Visningar
2 275
Senast: Constance
·
S
Foder & Strö Min mnya pålle är en tunnis och han´ska ut på bete i sommar för att tjocka på sig... vi har väldigt rikligt på bete..... Men de förra...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: BIMM
·
M
Hästvård Hovslagaren ska komma på Onsdag, alltså 3 Maj. Och jag ska tävla klubbtävling på söndagen den 7:e maj. Och eftersom jag rider min...
2
Svar
26
· Visningar
1 715
Senast: MissCrazy
·
J
Foder & Strö Tjenare alla hästmatare:) Nu är det så här att jag skulle behöva lite tips och råd och hoppas nån där ute har nått/några bra...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Acacio
·
J
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som testat denna produkt till sina pållar? Jag skall börja använda det och är otroligt nyfiken på era...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Juvelflickan
·
H
Hästvård Har hört att Islandshästar får pälsätare om man inte duschar dom två gånger om året vid en viss tidpunkt ! Är dt sant ? När ska man...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Boj
·
F
Hästvård Hej! Jag och en kompis har en stor fin hage med skyddande träd och sånt som vi ska ha shettisar i över sommaren, som ska gå ute dygnet...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Inte_Ung
·
U
Hästvård Nu bara måste jag ha hjälp! Jag fattar inte vad det är med min ettåring. För kanske fyra, fem veckor sedan ungefär fick han ont i magen...
Svar
16
· Visningar
1 575
Senast: axel
·
A
Hästvård Hur vanligt eller ovanligt är det att nyfödda får stelkramp? Jag menar sjukdomen nu :smirk:
Svar
5
· Visningar
831
Senast: hillevie
·
M
Hästvård Nu har jag varit på en klinik med min häst på en utredning och jag fick inget glatt besked precis om min älskade häst, Hästen hade...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: maria25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp