vilken sort miniraler ger du?

Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min får vitafor solid(tror jag den heter) röd
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

utav denna tråd så verkar ju iaf pelletsen ha överläge....:bump: :bump: :bump: tacka gudarna för mineral pellets:rofl: :p
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min häst får också Kraffts pelleterade mineraler. Förut på de förra stallet fick hon (för de ingick mineraler i stallhyran) sånna där grusiga/småkorniga, och dom lämnade hon alltid (och nästan alla andra hästar också.) :)
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min får Chevinal plus + foderkalk. Foderhästen fick kraffts röda pelletrerade, nu käkar han nog steel joint + fosforbalans
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Jag ger vitlök, miner och B- vitamin :banana:
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min gamling (25 år) får Krafft Miner Blå pellets, de slinker ner om man blandar dem i betforen, inte annars.
När jag provade med Krafft Miner Blå grus - pillar han antingen ur mineralerna eller ratade all mat med mineraler i.
Men så är han MKT kräsen herre, äter inte ens sockerbitar!:o
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Jag ger Vitafor Häst Solid, små pellets som inte sätter sig som betong i botten på krubban utan lätt slinker ner.
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Jag ger mina Vitafor Solid och ibland E-vitamin/B-vitamin tillskott från Emin's som är flytande. Är aldrig nått problem att bara balnda i maten , dock märker jag att de rensar ut pulvermineraler
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Verkar som min pålle är den enda som slukar i sig sina granulat mineraler (iof är de smaksatta med vitlök)? Ibland har jag hittat några korn i krubban, men det slickar han i sig senare.
Granulat äter han dock inte ur handen, men mineral pellets ur handen det slänger han ig även över.

F.d ägare påstod han var kräsen, de hade inte ens fått i han fodertran. Här vräker han i sig allt! SLår vad om, behöver han nånsin käka butta som blandar i maten, hade han inte märkt nåt ev hade man behövt en klick melass.
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

karuso_00 skrev:
när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han äta dom nästan ur handen!!!:d
ren nyfikenhet på hur ni gör....:D

chevinal och B-vitamin i flytande form i betforen
vitlök, enzion, ecion och glukossamin i morgonfodret, mumsar i sig alltsammans, allihopa
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

karuso_00 skrev:
när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han äta dom nästan ur handen!!!:d
ren nyfikenhet på hur ni gör....:D
Hallå!
jag ger chevinal + och V.S.L flytande vitaminer som inte går att pilla bort ....:rofl:
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

*knapplån*

När jag köpte min häst fick han genast gå ut på bete och fick då inget kraftfoder. En annan häst fick dock kraftfoder utöver betet och om de råkade stå i stallet samtidigt blev ju nya hästen väldigt avundsjuk. Då började jag ge Krafft mineralpellets till honom för att han i alla fall skulle ha något "som skramlade i krubban". Han verkligen kastade sig över dessa pellets och åt dem som om det var världens godaste godis.

Men numera får han havre och betfor också och då vill han inte längre ha några mineralpellets... Han är expert på att lämna dem i krubban hur jag än försöker blanda med resten av maten. Men han gör väl som någon skrev - låter dem sjunka till botten...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
552
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp