Måste bara skriva, jag har nd som jag får av en dietist. Jag använder dom när jag behöver dom. Det lutar åt att det blir en till frukost för idag känns det helt omöjligt att äta men jag hoppas det ger sig till lunchen. Jag brukar vänta till lunchen eller eftermiddagen då fast alla bara säger att jag måste äta och inte missa måltider hela tiden, min familj, mina vänner, dom i vården och jag vet att det är av omsorg men jag har tänkt att friska människor inte behöver följa matscheman och inte äter om dom inte är hungriga och lyssnar på kroppen istället för att göra som i vården. Men jag måste verkligen bryta det som är nu så måste jag så blir det någon nd. När jag fryser ner dom blir det lättare att äta för det blir som glass
Jättebra att bryta det. Jag behövde strategier för att äta när jag hade anorexi, men jag behöver också strategier för att äta efter 15 år som frisk från ätstörningen. Jag hade även som liten, innan ätstörning, svårt att bli hungrig och att äta vissa saker. Alla har inte ”begåvats” med välfungerande hunger/aptit-känslor.