Sv: kli...

Elute skrev:
Så länge som din ponny är bra i magen är det nog ingen fara. En äldre häst har ofta svårare att tillgodogöra sig proteinet än en yngre, rådfråga någon veterinär.
QUOTE]

ok, tack för sitt svar. Har varit inne där o tittat, även räknat lite med hjälp av deras program och det verkade ligga rätt i mängderna som han får.. skönt.
 
Sv: kli...

Jag uppfattade dig inte alls som sur. :)
Sammanlagt får han över 12 kg foder/dag. Mest lucern och betfor.
Några hg hö får han säkert i sig, lite småsmulor som kommer ned.
Han betar av gröngräset, kan inte äta allt, men en hel del slinker ner. Han får ju en del morötter också, konstigt nog kan han äta morötter!!:p
Han är 26 år, har haft honom sedan han var 19 år.
 
Sv: kli...

Viktigt att du inte förlitar dig helt på foderstatsprogrammet, utan använd det bara som en riktlinje.
Lycka till med din häst!
Gamla hästar är de bästa kompisarna man kan ha!!
 
Sv: kli...

Kli innehåller framför allt fosfor - kom i håg att ge kalk oxå - så att kalcium-fosforbalansen bibehålles
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp