Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag kollar på hästannonser på spanska hästar, typ pre och andalusier och så.. Då är dessa hästar så otroligt fint musklade, många av...
Svar
11
· Visningar
1 635
Senast: Seabaz
·
M
Hästvård Min häst har blivit så otroligt jätteslö sen värmen kom. Han bara står och hänger i stallet och är så otroligt omotiverad så det finns...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: marina w
·
Hästvård Är det ågot som vet var det är för något? Min häst fick det förraåret när betet var magert och dom åt skaer som dom inte brukade göra...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: TheHunted
·
V
Foder & Strö Hejsan Skulle behöva lite tips, råd och tycke från er sida. Har precis fått hem en häst på prov som jag ev. ska köpa senare. Den...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Valkyriaa
·
V
Hästvård Hej Har precis fått hem en häst som jag ska få ha på prov ett tag och ev. köpa senare. Nu till problemet: Upptäckte att han har små...
Svar
9
· Visningar
1 661
Senast: Valkyriaa
·
U
Hästvård hur mycke går åt ungefär om man ska tvätta hela hästen? hästen e runt 150cm. liksom gör man som vanligt o bara tvättar dom eller ska...
Svar
17
· Visningar
4 869
Senast: hästmyran
·
Foder & Strö Ni som fodrar med med krosshavre/krosskorn, anser ni att man behöver blöta det före utfodring?
Svar
9
· Visningar
815
Senast: hästmyran
·
G
Hästvård Min häst som normalt är svart i näsborrarna har nu ändrar färg. Hon är gråvit / rosa där det rinner lite vätska. Inte färgat snor. Och...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Goldi
·
Hästvård Ni som har gett hästarna Proviva vilken sort brukar ni ge? Jag var i affären idag och det fanns Proviva yhogurt naturell och Proviva...
2
Svar
31
· Visningar
13 340
Senast: kazam
·
Hästvård Börjar bli lätt desperat. Efter många år med hudproblem på ett av min hästs ben, trodde jag äntligen att det skulle bli bra. För många...
2
Svar
38
· Visningar
4 069
N
Hästvård första juni släpps pållarna på bete. ska då låta pållen gå utan skor den första månaden då han ska få vila. För visst måste de väl vara...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Naggur
·
O
Foder & Strö Hur mkt damm i hö kan man acceptera? Bör man skicka det på hygienisk analys för att avgöra det? Finns det några belägg för att...
Svar
11
· Visningar
2 583
M
Hästvård Hej, min häst har i flera dagar nu sett extremt skitig ut bara för att han går och kliar sig på nåt träd som måste vara fullt med kåda...
Svar
3
· Visningar
1 906
Senast: _mikaela_
·
T
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst som är snart 13 år, hon är det underbaraste som finns! men hennes enda problem är att hon har astma.... Är...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Tolt_hastar
·
N
Hästvård Min häst är nu 17 år och har inte världens bästa benställning fram, hon är lindrigt parallellförskjuten samt inåttåad. Hon har gått...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Kan hästar vara pollenallergiker? En elevs ponny börjar alltid hosta vid denna tiden på året, samt rinner i näsan och är irriterad i...
Svar
19
· Visningar
5 845
Senast: Ellinor *
·
N
Hästvård Inte så intressant för utomstående kanske men jag va bara tvungena att skriva lite=) En häst i vårat stall fick föl igår=) jag kan ju ta...
Svar
17
· Visningar
1 186
Senast: Naggur
·
M
Hästvård Finns det någon vänlig (eller ovänlig för den delen) själ här som vet om det är någon slaktkarens på djävulsklo? Det står inget på...
Svar
8
· Visningar
1 927
Senast: MDusty
·
C
Hästvård Jag behöver lite råd om det finns något jag kan göra för min före detta häst... Jag sålde honom i augusti till ett hem på landet där det...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: CatrineWi
·
Hästvård I går kväll så ville inte ett av mina ston äta kvällskrosset. Hon var blöt av gödselvatten från topp till tå och verkade inte att må så...
2
Svar
22
· Visningar
3 421
Senast: Tomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp