Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö sökte här på forumet och fick upp några trådar, fick dock ej de svar jag var ute efter.Har av flera hört att torkade brännäslor skulle...
Svar
2
· Visningar
1 393
Senast: veroa
·
J
Hästvård Är det någon som vet vad det kostar att helröntga en häst (kotor, knän och haser)??
Svar
4
· Visningar
779
Senast: jilly
·
Foder & Strö Hur gör ni innan betet. Får de vänja sig sakta. #Eller släpper ni bara ut på bete. Mina går i grus och back hage med träd bara. Gräset...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 511
Senast: Shimzy
·
C
Hästvård Jag har en häst som fått diagnosen spatt. Någon som har nått tips på vad man kan göra för att bota det någolunda? Skulle gärna vilja ha...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: alice
·
Z
Foder & Strö Är det så lämpligt att förvara en öppnad hösilagebal i ett utrymme där en dörr står öppen så att solen lyser in på balen, samt ett...
Svar
5
· Visningar
1 659
Senast: mmmarie
·
Hästvård Min häst gå ibland med tungan ute. Varför gör han så?? Hur ska jag göra för att bli av med det?? // Rostad
Svar
18
· Visningar
1 647
Senast: evis
·
T
Hästvård Finns det någon bra medicin som effektivt lindrar hostan hos sk "hosthästar"? Naturmedicin eller annat...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: Tess82
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den annars. Jag har en tävlingshäst av grövre halvblodstyp. Tävlar fälttävlan och är alltså...
2
Svar
27
· Visningar
1 476
Senast: snelhest
·
S
Foder & Strö har inte gett mina hästar kraft foder över vintern då jag har ansett att dom inte har behövt det då dom har vilat,haft fri tillgång till...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: Naggur
·
Hästvård Jag testade lite av Apotekets Mygga idag på min häst. Jag har använt den länge på mig själv, och den funkar super! Det gjorde den...
Svar
2
· Visningar
2 406
G
Hästvård Har 7 hästar i stallet. Har precis skickat in träckprov (var och en). Har fått 4 svar hittills. Tre med noll på allt och en med 800 EPG...
Svar
16
· Visningar
2 472
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hur gör ni nu när det är dags att vänja in på bete och hur lång tid vänjer ni in? Vi har gräsvinterhage, det ser ut som det inte...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: Yossarian
·
Hästvård Jag fick en böjsenskada på min ena travare efter sista provloppet:cry: Hon har mig veterligen inte haft några problem innan. Hon...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: Djurjouren
·
A
Hästvård Någon som har bra tips på vad man kan göra för att undvika avskubbad man och svans? Hästen som är drabbad är svenskt halvblod i...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Inte_Ung
·
J
Hästvård jag skulle gärna få igång en diskussion om barfotagång. för och nackdelar m.m. + era egna erfarenheter med barfota hästar...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 271
Senast: Boj
·
S
Hästvård Jag vet inte om tråden har hamnat rätt. är den fel så få gärna moderatorn flytta på den eller liknande:angel: :) Joo, min fråga: Vad...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Boj
·
F
Hästvård Avmaskade hästarna idag, och ena hästen kastade upp huvudet och då kom jag åt "spärren" på sprutan, som släppte och samtidigt som jag...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Fick skor på fram på min 3-åriga haflinger i onsdags. Allt gick jättebra och jag märkte med en gång att hon trivdes med skor, eftersom...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: ConfettiCavat
·
E
Foder & Strö Jag har börjar upptäcka små frön i min hästs havre på senaste tiden. Dom är små, svarta och stenhårda så det kan ju inte vara typ...
Svar
18
· Visningar
1 957
Senast: mårran
·
Hästvård Behöver lite infallsvinklar på var problemet skulle kunna sitta. Hästen är helt jämt musklad så svaghet borde det inte bero på...
2
Svar
31
· Visningar
5 213
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp