Sv: Hippo

Köper man pellets så kan man blöta dem, men det finns också en hackad variant, ser ut som korta höstrån ungefär. Det har vi haft i stallet, fungerar bra tycker jag.
 
Sv: Hippo

ok, det låter ju mycket bättre än pelletsform. vart får jag tag på det?? har aldrig sett det någonstans.
 
Sv: Hippo

Vi köpte vårat hos den lokala foderhandlaren, vår motsvarighet till Granngården. Om de inte har det hemma hos din, kan de säkert fixa det!
 
Sv: Hippo

ok. tack. ska kolla upp det.

tack så hemskt mkt. för dina råd.

det känns lite säkrare att gå över och börja med något nytt när man har lite bättre koll på vad man pysslar med. vill ju att de ska ha det så bra som möjligt :)
 
Sv: Hippo

Jag ger inte heller min häst havre. Hon är för pigg!
Har inte värdena framför mig nu men det ska jag kolla upp! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
977
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 205
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp