Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har kastrerat min häst, är en vecka sen imorgon. Han är väldigt svullen framme vid ja vad ska man kalla det där snoppen kommer ut. Är...
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: cambello
·
Hästvård Kastrerade min tvååring för en vecka sedan och jag vet ju att de svullnar vilket min också gjort men frågan är hur mycket är normalt att...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: cambello
·
Hästvård Ja nu är ju snart sommarens insektsplåga snart här och som vanligt funderar jag på vad man kan göra? Jag har provat att koka ihop...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Hur mycket är det man ska ge? Ger idag 2msk och det har fungerat fint trots att det inte har gått de 120 dagarna som ska behövas. Dock...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
14 385
Senast: Boj
·
T
Hästvård Varför har man skor med två tåkappor på hästen? dessa tåkappor sitter på sidorna. Varför? :confused:
Svar
14
· Visningar
2 542
Senast: supergladis
·
S
Foder & Strö Vad tror ni om detta mineralfoder til häst? www.basiblock.com basiblock
2
Svar
32
· Visningar
4 791
Senast: Luxi
·
Foder & Strö Bonden kom idag & informerade att han sår på tisdag morgon hos oss, därav måste jag leta upp en lämplig vallblandning. Vill ha en...
Svar
5
· Visningar
4 222
Senast: Glorfindel
·
L
Hästvård vi har kollat på en häst till min dotter, en jättebra läromästare som är 19år och är tävlad i både dressyr och fälttävlan tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
2 165
Senast: lundborg
·
Hästvård Vår lille shettis har lyckats sticka upp något (antagligen en pinne) i ljumsken. Såret är mkt djupt och följer insidan av muskeln...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: kopia
·
V
Hästvård Ettåringen har varit slö och håglös ett tag, ruggig i pälsen, mager trots massa mat (och analyserad foderstat). Hade ute vetrinären igår...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Flashjack
·
M
Foder & Strö Har ett vbl på 6år som är väldigt undernärd, man kan lätt räkna alla revben & tydligt se ryggraden samt insjukna bakbens lår. Är...
Svar
15
· Visningar
6 499
Senast: lundborg
·
Hästvård För en vecka sedan kickade vårt halvblod i maratonvagnen när vi körde honom. Kollade honom efteråt och upptäckte ingen skada på benet...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Lill76
·
M
Hästvård :banana: Jag har ett kallblod med jätte jätte tjock svans och man som skruvar sig omöjlig att redan ut och svansen e så tjock å den...
2
Svar
27
· Visningar
2 072
Senast: Zeeke
·
N
Foder & Strö har jobbat på flera ställen där dom har gett hästarna kli. Dom har fått det för magens skull. men jag har aldrig tänkt på vad det är bra...
2
Svar
24
· Visningar
2 347
Senast: Diestro
·
C
Foder & Strö Jag är rätt nybliven hästägare och har en massa människor runt mig som minnsann vet hur man ska göra (tex min pappa) och min mamma...
2
Svar
22
· Visningar
2 098
Senast: ChristinA
·
Hästvård Ponnyn vi har haft hemma går konstigt på höger bakben, knappt mäkbart, den kastar fram hoven något snabbare. Inte svullen inte varm...
Svar
3
· Visningar
2 125
Senast: Lejonelle
·
R
Hästvård Min häst har nu haft gallor i mer än en månad. På frambenen ovan kotorna. På det ena benet är den rätt hård på den andra mjukare. När...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Rene
·
Hästvård Kompisens häst står med tecken på fång. Vad gör man nu? Ringer ut veterinären akut? Lindrar på något sätt? Snabb hjälp önskas!
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: HelenaHandberg
·
K
Foder & Strö när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han...
2
Svar
32
· Visningar
2 145
Senast: kopur
·
L
Hästvård Mih min ponny börjar få lång päls NU :crazy: Hon klipptes i oktober, sen har hon gått täckad tills för några veckor sedan då det...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: lindaplutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp