Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Jag undrar vad era erfarenheter är av cystor? Har ni opererat? Isåfall hur gick det? Är det någon som tävlar sin arab efter en lyckad...
Svar
1
· Visningar
996
Senast: kicket
·
Hästvård Jag vet att det är i mitten av maj nu, men här i östergötland så är det redan några som släppt sina hästar på bete, vädret har varit...
2
Svar
33
· Visningar
2 863
Senast: Egonson
·
K
Hästvård vad exakt innebär det? alltså.. hur stor får den vara?
Svar
13
· Visningar
922
Senast: Inka-90
·
U
Hästvård hur blir de om dom vrickat sig? svullnar de eller är dom bara varma eller? beror ju såklart på hur allvarlig vrickningen är men en...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: hillevie
·
E
Hästvård min lilla prinssesa har en vargtand :( nu rids hon inte då hon fortfarande e bäbis asså en yngre tvååring ... tänkte mer på att jag...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: niardasp
·
Hästvård "Glöm inte att människor är människor och hästar är hästar. Hästar har inte samma behov och önskemål som människor. Hästarna har levt...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: kopparberg
·
I
Foder & Strö Bara nyfiken: Hur mycket foder (ts)/100 kg häst äter era hästar om de själva får välja?
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Egonson
·
P
Hästvård hejsan! Jag undrar hur mkt ni låter era hästar äta gräs på sommaren? asså hur mkt gräs får dom i hagen, o hur ofta byter ni hage? de...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: mirage
·
W
Hästvård Någon som använder det på sin häst eller har haft ex massör som gjort det? Hur har hästen reagerat? Vilka punkter ser hästen ut att...
Svar
7
· Visningar
1 902
Senast: lillsyrran
·
Hästvård I nästan vart och vartannat inlägg frågas det efter bra medel mot dessa irriterande insekter som stör våra hjärtegull. Det slog mig när...
Svar
4
· Visningar
2 154
Senast: mimus
·
Hästvård På knappt fem månader har min häst haft lymfangit tre gånger. Att hon är känslig i sina bakben är inget att snacka om. :smirk...
2
Svar
29
· Visningar
2 702
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hur mycket hö (normala värden) per 100kg häst tycker ni är lämpligt?
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej! Mina unghästar har gått på bete i snart 2 veckor, 1 åringen har fullkomligt exploderat i att växa, han är nu ganska upprät i...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Hysterisk
·
Foder & Strö Varför är det en sån gammal "tradition" att man ska ge magra eller hästar som behöver gå upp i vikt lucern? Likaså vetekli! En säsong...
2
Svar
35
· Visningar
7 154
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Vad för Soja ska man ge till hästen eller det kanske finns någon säskild hästsoja?
Svar
13
· Visningar
1 628
Senast: pinky
·
U
Hästvård Mitt sto har SÅ ont utav knotten!! Kliar som en besatt! i manen och i svansen.. har provat "killitch" (svindyrt medel från england) och...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Nicke
·
A
Hästvård Vad är egentligen normal temperatur på hästens hovar? Då menar jag inte i grader alltså :crazy: utan hur skiftar hovtemperaturen. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 276
Senast: Monroe
·
R
Hästvård Har lite diverse frågor och funderingar, men min huvudfråga är dock; Måste man sköta om en albino på något annat sätt? Alltså om de...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: Kockan
·
M
Foder & Strö ni som ger av dessa två foder varför ger ni det ? och vilken av dessa av dessa två ger ni ? *endast nyfiken * :rofl: Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Linda.B
·
Hästvård Hur är det? Ni som har shettisar, har de fällt all vinterpäls ännu? Min har fällt, fällt och åter fällt nu i månader men hon har...
2
Svar
21
· Visningar
1 909
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp