Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad ger ni för foder och mängd till era kallblodstravare? Många kallblodstravare är ju lite heta och det vill man kanske inte...
Svar
3
· Visningar
2 195
Senast: Ainon
·
Hästvård Hämtade min lilla fölis igår från unghästbetet. Hon hade varit halt i en vecka och fått Finadyne samt var nedverkat OM det skulle...
Svar
13
· Visningar
4 441
Senast: worre
·
Hästvård ... vad är er hovslagares policy då? Min häst blev skodd förra veckan och trampade av sig båda framskorna efter bara 3 dagar...
Svar
13
· Visningar
1 256
Senast: musen21
·
Foder & Strö Min häst har blivit lite halt och går bara i hagen just nu. Hovslagaren påstår att en häst som min (fbl med humör) inte ska äta något...
Svar
9
· Visningar
819
F
Hästvård jag har varit /är intresserad av en travare, som tills för alldelens nyligen travat. dock upptäckte jag att hästen sett framifrån ser ut...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Detta mötte jag idag: http://s73.photobucket.com/albums/i228/regnstadskatt/film/?action=view&current=Sibbeofficiallyhatesme.flv...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 552
Senast: Egonson
·
J
Hästvård Lussan har nu för någon dag sen börjat tappa rejält mycket tagel i svansen (endast det som växte ut nu i vintras). Hela hårroten kommer...
Svar
4
· Visningar
1 770
Senast: j3nnif3r
·
Hästvård Min kompis har en häst som förra sommaren gick på bete... NÅGON (vi vet fortfarande inte vem det var men vittnen såg det hela) gick in i...
Svar
2
· Visningar
726
E
  • Låst
Foder & Strö Kom ni ihåg min väldigt tunna skimmel och mina envisa mamma. Med hjälp av er här inne på foderforumet så blev det soja till slut. Hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 178
Senast: Boj
·
Hästvård Är det någon som vet om det finns statistik, från Sverige eller utlandet, på hur många hästar som någon gång i sitt liv får fång? Det...
Svar
2
· Visningar
670
Hästvård Var på klinik i tisdags och fick diagnos att min dam har vrickat sig i hovleden. Någon som har erfarenhet av sådan hälta. För ca 2...
Svar
6
· Visningar
8 899
Senast: SweetSelene
·
B
Foder & Strö Vad ska man stäva efter om man vill ha så mycket protein i höet och kanske lite mindre energi ur synpunkten "slå". Vad rörigt det...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Blixtra
·
Hästvård Har hört om några hästar här i trakterna som har olika skostorlekar på sina bakskor, varför skor man så? Hästarna har mej veterligen...
Svar
13
· Visningar
1 395
Senast: Magnum
·
Hästvård Någon som har en bra bild eller vet var man kan hitta det på internet, över bakknäets senor ? Gärna från olika vinklar. Mkt tacksam för...
Svar
4
· Visningar
3 325
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö I höst när min häst kommer tillbaka från betet (står på bete samt att dom stödfodras med hö just nu) och blir installad igen får hon...
Svar
2
· Visningar
814
Hästvård Min häst hade konstiga svullnader på insidan av frambenen mellan knäet och kotan, var liksom lite bulligt och mjukt (som gallor men ändå...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: AnneSofie
·
Foder & Strö ha funderat lite på om det e sant det med kross korn att hästar med dåligt hull ska ha det och gå lättare upp i vikt då!!!! min föra...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: zazza girl
·
A
Hästvård Finns det något lugnande preparat där det inte är någon karens, som man kan ge en häst som man blir tvungen att avliva? Skulle behöva...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 045
M
Foder & Strö Mitt gamla sto går i en gräshage lte grann på dagarna just nu för att vänja sig lite inför betet. Denna hage är smockad med maskrosor...
Svar
11
· Visningar
6 730
Senast: Immer
·
E
Hästvård Har ett treårigt islandssto som kom till mig för ca en månad sedan. Hon hade då haft pälsätare och var tufsig i pälsen. Redan då hade...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Nicke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp