Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö På rekomendationer från min hovslagare började jag ge min häst kisel för flera år sedan. Hans hovar blev bättre och jag har fortsatt...
Svar
1
· Visningar
767
M
Foder & Strö Hästen min är lös i magen till och från. Är lite så just nu. Och jag har grunnat över om det är lusernet. För då jag tar bort det så...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Marika
·
S
Foder & Strö I mitt stall står en häst som får ca 4,5-5 kg hösilage/dygn :eek: :( . Orsak: hästen blir för tjock av hö och gräs. Får utöver detta ca...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: snofflan
·
Hästvård Jag har bestämt mig för att köpa ett PRE-sto från Spanien, och skall nu göra en veterinärbesiktning inkl. röntgen. Frågan är bara hur...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Tabitha
·
Foder & Strö Tänkte gå över från Krafft Rehab till något av Hippos foder. Vilket foder passar bäst då? Behöver jag komplettera med något då hon får...
2
Svar
26
· Visningar
1 989
Senast: goldfish
·
M
Hästvård Så var det dags för avmaskning i stallet och som vanligt med flera olika hästägare så var det flera olika viljor och diskussioner...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min häst ska iväg till hästklinik för hält utredning, vi har aldrig varit iväg för något sådant förut.. Är det någon som vet vad...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: suisyola
·
L
Foder & Strö Tänkte börja blötlägga Krafft Groov,hur länge o hur mycke vatten ska man ta?
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 910
Senast: Lill
·
Foder & Strö Mina har gått ute i 10 dagar och jisses vad dom lagt på sig, unghästarna skjuter i höjden och dom andra är helt uppblåsta. (jag vande in...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: arabia
·
M
Foder & Strö Jag ger min häst lusern för att vårt hö innehåller inge protein. Nu går han på gräs ca 3 till 3,5 timme per dag. Tycker ni att jag ska...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Maxmax
·
L
Foder & Strö vad är det för skillnad på kra**t 90 och kra**t 125??
Svar
5
· Visningar
675
Senast: mahlmt
·
Hästvård nu börjar det bli dags att vårstäda våra älskade lortgrisar! ska vi försöka enas om vilket hästschampoo som ger bäst resultat?!? ett...
2
Svar
28
· Visningar
1 938
Senast: Hrannar
·
Hästvård Min shettis har puls till och från i alla ben, på mornarna ingenting mitt på dagen som kraftigast ( Fast det vandrar lite från ben till...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: Krulidut
·
C
Foder & Strö Vill att mitt 2-åriga nsv sto ska växa till sig inför premieringen i augusti och har 2 alternativ: - gå i liten hage med tillskott av...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: cafu
·
A
Hästvård hur har det gått för dem ??? Vi var ju några stycken här som hade hästar som blev behandlade för erlichia för ett par år sedan och vi...
2
Svar
33
· Visningar
2 105
Senast: Breakdown
·
Hästvård Hur ofta verkar ni era 1 åringar? Samma som storhästarna, 6-8e vecka?
Svar
7
· Visningar
802
Senast: sofflan82
·
A
Hästvård :angel: har ni haft ett sto som vart dräktigt och det har knappt synts något på hästen? Normalhull i övrigt?
Svar
5
· Visningar
654
Senast: Naggur
·
Foder & Strö har en 1 årig arab hingst som är väldigt tunn..man ser revben o "höft"benen..köpte honom ons v.18 o har sen dess gett honom 2 liter...
Svar
10
· Visningar
838
Senast: ch791022
·
Hästvård ha funderat lite på det att bada en häst... e det så farligt igentligen att bada dom i kallvatten????? hur gjorde man för när man...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: sarabacklund
·
M
Foder & Strö Jag har köpt Shy feeder-B flaska ("smakligt B-vitaminkoncentrat för häst") Min fråga är, kan man överdosera detta? Kan det vara farligt...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: fälttävlansnörd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp