Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Någon här som har ngt tips om hur man får hästen att äta sin medicin? Hon får pulver i fodret, men var inte alls så villig att äta upp...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: pinky
·
Hästvård Min häst(4 år) har de senaste månaderna börjat böja till sina framskor, genom att han trampar på änden med bakhovarna. Har tidigare bara...
2
Svar
23
· Visningar
2 413
Senast: Han_naH
·
Foder & Strö Skulle vara kul att veta. Mitt sto som ska föla omkring 6 juni får så här mycket: 0.4kg havre, 0.3kg betfor, 0.5kg Dodson & horrells...
Svar
15
· Visningar
4 241
Senast: sessna
·
Hästvård Nu har det tyvärr hänt. Den nya hästen fick tarmvred igår och idag runt 4-tiden fick hon somna in. Självklart börjar man fundera på hur...
Svar
4
· Visningar
2 972
Senast: norrland65
·
Q
Hästvård Ja, hur mycket tid tar en häst på lösdrift upp? Om man har en häst på en lösdrift ungefär 100 m från huset, fast lösdriften tillhör...
Svar
4
· Visningar
835
Hästvård Har en fråga till kunniga med insikt i frågan :D funderar på att skaffa en easy boot att ha som "tappsko plåster" när hästen nån gång...
2
Svar
20
· Visningar
5 976
Senast: mackan
·
R
Hästvård Min häst har haft kotsenkidorna fram lite galliga ett tag lite mer på ett ben. Det är frambenen. Den ena är lite hård eller ja hur man...
Svar
1
· Visningar
1 907
Senast: Rene
·
Foder & Strö Jag har fått en sånndär säck med pelleterade mineral från krafft av en bekant som slutat ge sin häst mineraler. Saken är den att jag har...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Är nyfiken på soja och skulle vilja veta lite fördelar och nackdelar med detta. Har aldrig fodrat med detta tidigare och vill veta typ...
Svar
4
· Visningar
750
J
Hästvård Våran ponny har fått en allergireaktion på influensavaccin. Hon vaccinerades i torsdags, och har svårt att böja huvudet för att äta har...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Behöver den blöt läggas eller kan man ge den torr?
Svar
11
· Visningar
915
Senast: LadySara
·
Hästvård Varning för puckofråga. Treåringen har ju genomgått en atroskopi då det tagits bort ett löst fragment från kotleden på höger bak. Är...
Svar
15
· Visningar
2 536
Hästvård Hejsan! Min häst fick vaccination ett (kommer ej ihåg datum), sen fick han vaccination 2 exakt 1 mån efter och nu ska han få...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Taz
·
B
Hästvård Ja köpte en ny häst för inte så länge sedan och har nu fått försäkringspapprena. Förutom räkningen (:crazy: ) så fick jag med ett till...
Svar
8
· Visningar
961
Foder & Strö hur i hela friden skall man kunan räkan på en foderstat nu under betet? min första sommar med egen häst.. finns de några ca värden att...
Svar
14
· Visningar
1 914
Senast: Shimzy
·
Hästvård Hur länge kan rejäl träningsvärk sitta i på en häst? Min pålla fick tokspel i hagen förra tisdagen, och galopperade som en galning...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: lizzie
·
F
Foder & Strö Vad har ni gett era unghästar/ponnyer för mat när ni började arbeta med dem? Motivera gärna era svar! :)
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Blomman
·
Hästvård Hur långt måste det gå innan en diagnos på häst tas på allvar. Häst som visat för ryttaren "farliga" symtom på smärta, hästen stegrar...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Zebung
·
Hästvård Någon som vet varför? Eller varit med om något liknande. Jag har aldrig sett nåt sånt. Nu menar jag inte att han tappar vinterpälsen...
2
Svar
30
· Visningar
5 373
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp