Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Appropå, botulismtråden nedan.. Är det någon som har koll på vad det kostar att vaccinera mot botulism? Vad har ni gett? Hur ofta...
Svar
10
· Visningar
1 944
M
Foder & Strö Jag har fått höra att man inte ska ge hästar nån halm för att det är väldigt svårsmält och blir därmed liggandes länge i magen. Nån som...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: Jo_bo
·
M
Foder & Strö Mitt sto fölade i tisdags och ska om ca 20 dagar åka på betäckning. Hos hingsten kommer hon att få gå i en liten paddock, ca 6*6 m, tror...
2
Svar
21
· Visningar
1 788
Senast: Welsh
·
E
Hästvård Varför exakt får man inte hälla på Switch just vid sadelläget? Kan det skada hästen på något sätt?
2 3
Svar
50
· Visningar
3 660
Senast: Ylva86
·
T
Hästvård Hej! jag undrar vad man kan smörja in hovarna med så att dem blir åter fuktade? jag är tack sam för alla svar:)
Svar
8
· Visningar
979
Senast: sandriie
·
M
Hästvård Hej! Om man ska köpa häst, kan man ringa försäkringsbolaget då och kolla upp vad som är gjort med hästen/vad den är försäkrad i m m...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: lundborg
·
Hästvård HUr strechar jag hästens påskjutmuskel? Jag kan strecha så jag kommer vara försiktig. Men hur gör man? Gärna nån bild också...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Jenny1
·
R
Hästvård Kanske en dum fråga, men jag känner mig lite rådlös hur jag ska göra. Om min häst går täckad under vintern, som han gjort de senaste 7...
Svar
15
· Visningar
1 158
Senast: Reebok
·
U
Hästvård vad är symptomen? märker man om dom har de? hört att dom kan gå med de utan att man vet om de?
Svar
9
· Visningar
984
Senast: ConfettiCavat
·
S
Foder & Strö Vad betalar ni för en 25kg säck Hippo Basic? Funderar på att gå över till det från Krafft Grund.
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: _Diddl_
·
T
Hästvård Har tagit blodprov på hästen som varit trött och det visade sig att hon hade lågt hb-värde. Men vad ska det normala värdet ligga på...
Svar
2
· Visningar
8 283
Senast: Prick
·
T
Hästvård Vad har ni för erfarenhet om hästar som har lösa benbitar? Jag har hittat en häst som jag är lite intresserad av att köpa. Har...
Svar
12
· Visningar
1 364
Senast: Timber
·
B
Hästvård i vänstergaloppen sträcker han fram det inre benet, i högergaloppen så knycker han till med det inre benet och sätter ner det lite...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård en av mina hästar är fast i ett stall som tråkigt nog fått kvarka konstaterat. Hästen skulle mellanlanda där över en helg för att en...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Mithra
·
M
Hästvård Jag undrar om det finns ngt generellt pris på skiktröntgen, vad har ni fått betala? Har det gått utanför försäkringen??
Svar
8
· Visningar
5 132
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vad är karenstiden på butta när man ska tävla? Har helt glömt...:crazy:
Svar
1
· Visningar
726
Senast: lundsbo
·
G
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som vet vilken halm som är bäst för hästar? Alla säger olika. Är vete halmen bättre än korn?
Svar
10
· Visningar
18 601
Senast: Anelly
·
H
Hästvård Jag undrar bara om det finns någon framtid för en häst som fått diagnosen spatt. Vad kan man göra så den får ett någorlunda roligt liv...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Slippe
·
Hästvård Brukar starta litetrådar ibland för oss fånghästägare för att dela lite erfarenheter och så, här är en till. Har ni börjat vänja era...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 523
Senast: mushroom
·
Hästvård Min häst har på senaste börjat dricka väldigt dåligt. Ofta har inte rört vattenhinken i boxen och jag kan inte se att han har druckit...
Svar
17
· Visningar
1 365
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp