Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Är det nån mer som har en häst med den diagnosen? Hur funkar det för er? Min häst har alltid haft ett stort framknä, han föddes för...
Svar
7
· Visningar
1 676
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur F*N ska jag göra? Har hästen barfota enligt AANHCP o har haft det sedan den 10 jan 2005. Alltså snart 1,5 år. I början var han...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 461
Senast: oopsie
·
Hästvård För en vecka sen kom min nya häst hit, med en trasig hov, som jag inte trodde var så farligt från början...dock började han svullna upp...
Svar
13
· Visningar
3 310
Senast: Styltan
·
T
Foder & Strö Nu vill jag höra folks åsikter, kan hästar äta halm istället för hö? :confused: Min spontana reaktion på detta är ett klart nej men jag...
Svar
15
· Visningar
2 784
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Jag vet hur akupressur fungerar då jag själv fått sådan behandling, likaså IR....men HUR fungerar/fungerar inte det egentligen på djur...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: palle
·
M
Hästvård Jag har ett halvblodssto som är 8 år. Hon har alltid varit skodd bara fram. Bakhovarna ser fina ut enligt hovis och jag har inte märkt...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 296
Senast: svea
·
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: piggis_83
·
S
Hästvård Hej! Jag undra om ngn har några smarta tipps till mig som är 13 år och har ett 28 årigt connemara sto som är pigg för sin ålder? Vad...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: snoa_rover
·
J
Hästvård När jag kom ut till stallet imorse hade min häst dels något som såg ut som ett insektsbett av något slag, och en knytnävsstor galla på...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Asa_S
·
Hästvård Vilka sprayer mot mygg och knott och sånt använder ni? Vilka är bra och vilka är dåliga?? Mvh Anna
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Bellson_
·
C
Foder & Strö Tänkte bara höra om någon har ett bra tips på foder till en äldre ponny som behöver komma upp lite i hullet. För tillfället äter hon...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: caya
·
Hästvård Vilka anledningar finns det till att ha en tjock och ren ströbädd? Jag tänker på konkreta skador och infektioner som kan komma om man...
Svar
5
· Visningar
3 369
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Upptäckte att min häst hostade något för jävligt under dagen. Och jag är lite osäker på hur jag gör med henne...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Riley
·
Hästvård Träckprovssvaren är levererade, med strålande resultat för de 5 äldre hästarna, 0 EPG på allt inklusive bandmasken. MEN, min lilla...
2
Svar
24
· Visningar
1 732
Senast: Madick
·
S
Hästvård Undrar om någon vet när man ska ge hästen sin andra spruta mot butolism?
Svar
1
· Visningar
593
Senast: åsnan
·
Hästvård Ja så var det dags igen. Nu när det åter är pälsbytartider så har Novan återigen fått problem. Hon fäller av sig vinterpälsen enligt...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Shaggy
·
Svar
2
· Visningar
648
Senast: BIMM
·
B
Hästvård Hejsan! När jag är ute och rider så drar min ponny mulen i marken ibland. Gör hon så för att det kliar, eller ?:p Tacksam för svar!:)
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Bellina
·
M
Hästvård Hej, är det någon som har erfarenhet av huggormsbett. Mitt tvååriga Islandssto blev ormbitet för tio dagar sedan, hon fick fel med...
Svar
9
· Visningar
1 497
Senast: Myle
·
C
Foder & Strö Vad jag förstått så tillhör ju shettisarna de hästar som har lätt för att få fång. Nu är det så att vi precis har skaffat oss en ettårig...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp