Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hejsan! jag har sett att det fins en annan tråd här om just detta men jag vill fråga lite andra frågor med så jag gör en egen tråd...
Svar
8
· Visningar
834
M
Hästvård Hej! Om man köper en unghäst för runt 50 000 kr, hur är då bäst/vanligast att lösa veterinärbesiktningen? Vem betalar vad och hur...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: Sazalamel
·
E
Hästvård Vilka växter är det som är giftiga nu igen?
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Mynta2
·
Hästvård eller heter det hovbensförbroskning? Kommer inte ihåg. Kan någon här berätta lite om vad som händer i hästens hov o vad man kan/ska...
Svar
13
· Visningar
2 015
V
Hästvård MELLAN KOTORNA* ska det förståss vara i rubriken! Hästen jag rider blev halt för två veckor sedan, en engradig hälta på ena benet och...
Svar
4
· Visningar
1 453
Senast: veg_lasagne
·
Hästvård velade lite om vart jag skulle lägga tråden, här eller på foder, men det har ju med kolik att göra, så jag tänkte att det passade bäst...
Svar
15
· Visningar
4 525
Senast: mizz
·
Foder & Strö Är lite nyfiken på vad ni skulle lägga denna häst på för Mj och kvot. Halvblodsvalack f. 2002 Beräknad färdigvikt 650kg Är just nu...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: godishanna
·
Hästvård Hej! I morgon ska jag börja att behandla min Islandshäst med Ökozon. Det jag undrar är om man ska smörja med Moskitozon i manen och...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: Malla95
·
A
Hästvård Min stackars ponny på 27 år har troligen fått ett fångfall igen. Det började med i morse så var hon lite slö påväg till hagen. Tänkte...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: Quinn
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar lite över om och hur mycket era hästar motioneras när de går på sommarbete?? Min pålle går i en enorm hage och är...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: piggis_83
·
A
Hästvård Blev lite konfunderad häromdagen när jag hörde min häst hicka efter ett träningspass. Vi stod några stycken och pratade medan han...
Svar
15
· Visningar
2 345
Senast: Kivina
·
Hästvård hej! Min häst är numera triangelmärkt och rids bara lite lätt numera. Där han står nu har dom fina beten och dom undrar om han ska...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: Inka-90
·
S
Hästvård Hästen har gått ojämnt i ena varvet länge nu. Blir bättre ibland, sämre ibland. Det vämer ur, men tar en stund. Men man kan nästan...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Inka-90
·
N
Hästvård Finns det några medel förutom switch och Hop off? Gärna erfarenheter av ovanstående åxå. Vad tycker ni är bäst? Kompisens häst hade...
Svar
18
· Visningar
2 584
Senast: knasan
·
N
Foder & Strö Snart e de dax att släppa pålle på bete. Men hur ska jag gör med mineraler och hopoff? Jag har bestämt mig att använda hopoff...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: Naggur
·
Hästvård Nu har jag äntligen varit på föreläsningen av O.L så jag tänkte rapportera lite, det var ju tidigare funderingar kring dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 878
Senast: Tavro
·
Hästvård Beteende störningar hos häst Hästar är i grund och botten ett steppdjur och ett flyktdjur som har kvar sina instinkter och...
2
Svar
29
· Visningar
2 974
Foder & Strö vars ska jag skicka mitt hö på analys? är det till jordbruksverket eller har min skalle svikit mej totalt?
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Iso
·
B
Hästvård Då min häst för tredje året i rad blir förkyld så misstänker jag allergi. Ingen annan häst i stallet blir förkyld. Vet kommer för att...
Svar
5
· Visningar
691
Senast: Quinn
·
Foder & Strö Hur många kilon ungefär tror ni en häst sätter i sig på 5 timmar? GRÄS alltså och i torrsubstans då. Det måste ju bli mindre än vad de...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp