Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej alla goa glada bukevänner! :) Jag har haft STORA problem men en utav mina hästar. Jag köpte han ifrån Tyskland vintern -05. Då såg...
Svar
18
· Visningar
1 356
Senast: rostad
·
Hästvård Min häst är väldigt öm när han går på grusväg. Han är skodd. De har nyligen grusat vägen med ganska vassa 3 cm strort grus. Kan det vara...
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: BJÖRKIS
·
L
Hästvård Hej! Klipper "ni" hovskägget på era hästar? Varför gör man det, är det en "snygghetsgrej" eller vad? Jag har sett hästar utan hovskägg...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 993
Senast: Lavinia
·
T
Hästvård Hej Kan ngn hjälpa mig att lista ut vad det är för konstig svullnad min häst har fått? Den sitter bakom virvlen på flanken en bit under...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: tuffer
·
W
Hästvård Vad är det som jag hittat? Satt fast på insidan av min nodsvensks bakben, en liten bit ovanfö kotan... det är inget som skulle vara...
2
Svar
38
· Visningar
3 844
Senast: Korven
·
R
Hästvård När är en häst gammal tycker ni? I det här fallet rör det sej om Svenskt Halvblod. Anledningen till att jag undrar är att min kompis...
2
Svar
25
· Visningar
2 561
Senast: Elisha
·
Hästvård När ska man börja täcka för att slippa vinterpälsen? Min ena häst är livrädd för klippmaskiner och jag vill slippa björnpäls...
2
Svar
21
· Visningar
4 535
Senast: snowy_
·
Hästvård Hej alla hästvänner! Vad tror ni hästarna tycker om att bli släppta på sommar/vinter-bete på ett annat ställe än "hemma"? Alltså att...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Targa
·
Hästvård Jag undrar vad ni andra har för policy när det gäller regntäcke nu när de s k sommaren är i antågande. Jag låter min häst vara utan (det...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: _NMBA_
·
F
Hästvård Har suttit och läst lite om insektsmedel, verkar som om insekter är ett stort problem i Sverige.....jag undrar lite varför man inte tar...
2
Svar
33
· Visningar
2 103
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Kommer till stallet idag vid 19 och hästarna kom in tidigare pga vädret. Det första jag ser när jag öppnar fullblodets box är att...
2
Svar
28
· Visningar
1 965
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö Nu kommer jag och frågar om en hull fråga igen. Jag har blivit helt besatt av hull, tittar jämt på hullet på alla hästar jag ser...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 367
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö Min lilla knubbe är för tjock. Han får ca 2½kg hö om dagen. 1dl musli morgon och kväll. 1dl betfor morgon och kväll. och står på...
2
Svar
31
· Visningar
3 301
Senast: Lancet
·
Hästvård Har en klurig fråga. Om en häst blir behandlad i en låg led, alltså långt ner i benet. Är ledkapslen sluten så att kortisonet inte tas...
Svar
6
· Visningar
1 547
Senast: krullidutt
·
Hästvård Är det bara min häst som svullnar nått förfärligt så fort hon går på gräs? Jag håller på att vänja dem vid gräs nu och är uppe i 2h, och...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Noteca
·
S
Hästvård Jag har en fånghäst som jag håller under lupp, kollar puls osv varje dag. Rent automatiskt hänger den andra hästen på och kollas han...
Svar
16
· Visningar
2 501
Senast: gejsa
·
Hästvård Min shettis fick häromdagen ett lindrigare fånganfall och står nu på boxvila med smärtstillande (finadyne). Han ska ha smärtstillande i...
Svar
11
· Visningar
862
Senast: aiquen
·
Hästvård Hej allihopa, har funderat. Vet en man som har 11 hästar i en lerig hage där det aldrig mockas. Ca 4 av dessa hästar rids någon gång...
Svar
4
· Visningar
933
J
Foder & Strö hur gör ni när hästarna går på gräs dygnet runt, ger ni kraftfoder ändå om hästen rids ca 4 gånger i veckan?
2
Svar
21
· Visningar
1 770
Senast: Hot Shot
·
J
Foder & Strö är det någon som vet om det finns några negativa saker med att ge sin häst äpplecider vinäger? blev tipsad om det på en kurs, att det...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Maxmax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp